نماینده مردم بجنورد در مجلس از سیاست‌های اتخاذ شده وزارت کشور در قبال مردم سیل‌زده استان خراسان شمالی انتقاد کرد.

مردم سیل‌زده خراسان نه آب آشامیدنی دارند نه امکانات اولیه

به گزارش  ایسنا، موسی‌الرضا ثروتی در تذکر شفاهی خود در پایان جلسه علنی امروز مجلس گفت: وزیر کشور فقط گفته‌اند "منابع مورد نیاز را به سازمان مدیریت اعلام کرده‌ایم ولی آنها بودجه نمی‌دهند". آیا باید باز هم بحث انحلال سازمان مدیریت را پیش بیاوریم یا رئیس جمهور باید پاسخگو باشد.

 

او ادامه داد: نه یک ریال پول داده‌اند نه اقدامی انجام داده‌اند. راه‌ها بسته شده و مردم نه آب آشامیدنی و نه حتی امکانات اولیه دارند.

 

این نماینده مجلس نسبت به فعالیت انتخاباتی استانداری ها هم به وزیر کشور تذکر داد و عنوان کرد: از روز اول گفتیم افرادی که می‌آورید می‌خواهند کاندیدا شوند و ضرورت ندارد کاندیدا شوند. از 5 شهرستان استان، دو شهرستان فرماندار ندارند. چند ده تذکر به رئیس جمهور و وزیر کشور داده‌ایم. به هیات رئیسه مجلس هم گفته‌ایم اما برای استیضاح همکاری نمی‌کنند.

 

ثروتی در ادامه با اشاره به وضعیت شرکت‌های پدیده و میزان خطاب به ابوترابی فرد که ریاست جلسه را برعهده داشت گفت: شما جلسه گذاشتید و گفتید بحث استیضاح را مطرح نکنید ما مشکل را حل می‌کنیم. کی این ها می‌خواهد حل شود؟ خواهشم این است که یک نفر را بگذارید تا این موضوع را دنبال کند. مردم ناراحتند.

 

ابوترابی نیز در توضیحاتی در ادامه تذکر ثروتی عنوان کرد:‌ کاری به بنده واگذار نشده، جنابعالی خواستید که جلسه‌ای با آقای وزیر باشد. دوستانی هم که طرح داشتند به بنده مراجعه کردند و گفتند که ما اصلا برگه استیضاحی امضا نکرده‌ایم. آقای ثروتی نامه‌ای آوردند و گفتند امضا کنید، بعد گفتند استیضاح. این روال هم خلاف اصل است و اخلاق باید رعایت شود. اما به دلیل پیگیری شما و سایر دوستان جلساتی با وزیر اقتصاد و دادگستری و رئیس بانک مرکزی و سایر مسئولین داشتیم که این جلسات باید پی‌گیری شود. امیدوارم که با اقدامات و تصمیمات دولت در راستای برون رفت از این تنگنا قدم برداشه شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.