قدس آنلاین- تبریز: نماینده شهرداران کشور، بر لزوم افزایش سطح تعامل بخش‌های صنفی و شهرداری‌های کشور تاکید کرد

تعامل بخش‌های صنفی و شهرداری‌ها، باید در خدمت تامین مایهتاج شهروندان باشد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  صادق نجفی، در نشست تخصصی سازمان‌های میادین و سامان‌دهی مشاغل کلان‌شهرهای کشور، اظهار داشت: شهرداری‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و ماموریت‌های گسترده، در کنار وظایف عمرانی و خدماتی، در ساز و کار تامین مایهتاج عمومی شهروندان نیز نقش  دارد.

وی ادامه داد: باید از موقعیت مختلف شهرداری در نحوه تامین مایهتاج شهروندان با قیمت، کیفیت و دسترسی مناسب، به خوبی بهره گرفته شود.

دکتر نجفی ادامه داد: با در نظر داشتن توسعه شهرها، سامان‌دهی مشاغلی که فعالیت‌شان در داخل شهر، با برنامه‌های شهروندی، سازگار نیست، از برنامه‌های مدون شهرداری‌های کشور است.

شهردار تبریز با بیان این‌که خوشبختانه، ضوابط و مقررات شهرداری‌ها در این راستا، روان‌سازی شده است، تاکید کرد: به شرط برنامه‌ریزی و تعامل موثر بین بخش‌های مرتبط اقتصادی، اصناف و شهرداری‌ها، می‌توانیم شاهد تحقق افقی باشیم که طبق آن، مراکز خرید و عرضه، با دسترسی سریع  و کیفیت مناسب در خدمت شهروندان باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تاثیرگذاری اقتصاد تبریز و به ویژه بازار تاریخی این شهر گفت: به گواه تاریخ، بازار تبریز، نه تنها در موضوع داد و ستد، بلکه در حوزه‌های متعدد اجتماعی و فرهنگی نقش‌آفرین بوده است.

شهردار تبریز تصریح کرد: ارتباط موثر علما با بازایان متعهد و دردآشنا، از دیرباز زمینه‌ساز حرکت‌های گسترده خیریه و اعتلای فرهنگ اسلامی در بازار تبریز بوده است.

نجفی متذکر شد: بازار تبریز، با تکیه بر این پشتوانه ارزشی، از اقتصادی سالم و پویا برخوردار بوده است.

وی  با بیان این که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، موقعیت شناسی، از ویژگی‌های بارز مردم آذربایجان و تبریز بوده‌است، خاطرنشان کرد: این شاخص مهم، در سیر تاریخی ایران اسلامی، از دوره مشروطیت، قیام 29 بهمن تا پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و تداوم توفیق‌های نظام اسلامی، بارز و چشمگیر است.

شهردار تبریز با اشاره به این‌که مردم تبریز، همواره مردمی مکتسب بوده‌اند، اظهار داشت: تاثیرگذاری تبریز،  در حوزه اقتصاد و برخورداری از مزیت بزرگترین بازار مسقف جهان و همجواری آن با شاهراه جاده اریشم، نقطه اتکای نقش‌آفرینی سیاسی و اجتماعی این شهر، در تحولات تاریخی کشور بوده‌است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.