قدس آنلاین یزد- دومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد در سال جاری با موضوع بررسی راهکارهای اساسی جهت جلوگیری از تخریب محیط زیست و مبارزه با زمینخواری برگزار شد.

ایجاد بانک اطلاعاتی از افراد زمینخوار در استان یزد ضروری می باشد

به گزارش قدس آنلاین ازیزد، رئیس کل دادگستری استان یزد در این نشست با تأکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تخریب و دست اندازی به منابع طبیعی و اراضی ملی از دغدغه های مقام معظم رهبری و مسئولین می باشد اظهار داشت: طی یکسال گذشته اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است که ضرورت دارد تداوم پیدا کند و به صورت جدی تر با این پدیده برخورد شود.

محمد رضا حبیبی به رسیدگی خارج از نوبت پرونده های زمینخواری در دادگستری استان اشاره کرد و افزود: این اقدام جهت جلوگیری از ادامه تصرفات زمینخواری می باشد و به کلیه دادستانهای شهرستانهای یزد نیز ابلاغ شده است.

وی بر ضرورت تقویت واحدهای حقوقی در دستگاههای متولی مبارزه با زمینخواری تأکید نمود و اظهار داشت: ایجاد یک بانک اطلاعاتی از افراد زمینخوار جهت نظارت بر این افراد و جلوگیری از زمینخواری توسط آنها حایز اهمیت می باشد.

وی با بیان اینکه حاشیه نشینی در اطرف شهر یزد منجر به تصرف اراضی ملی شده  و تبعاتی نظیر بروز جرایم در این مناطق دارد تصریح کرد: لازم است کمیته ای با حضور نمایندگانی از اداره راه و شهرسازی ،شهرداری و فرمانداری تشکیل شود و تصمیمات لازم جهت  جلوگیری از حاشیه نشینی اتخاذ گردد.

حبیبی در ادامه با بیان اینکه در واگذاری معادن ، سازمان صنعت ، معدن و تجارت مکلف است از اداره منابع طبیعی استعلام نمایند تا از تخریب بی رویه منابع طبیعی جلوگیری شود اظهار داشت: اداره کل منابع طبیعی نیز در این زمینه باید تدابیر لازم اتخاذ نمایند و با محدوده های مشخص با رعایت حداقل آسیب به منابع طبیعی پاسخ دهند.

حبیبی با اشاره به همکاری همیاران طبیعت و افراد علاقه مند به حفاظت از محیط زیست با اداره کل منابع طبیعی گفت:   این افراد می توانند با اعلام  موارد زمینخواری توسط افراد سودجو و متخلف نقش مهمی در مبارزه با زمینخواری داشته باشند و ضرورت دارد مشخصات این افراد اعلام تا با برگزاری دوره های آموزشی با همکاری دادگستری و پس از بررسی های لازم کمک کار ضابطین باشند.

وی با بیان اینکه بسیاری از جرایم و اختلافاتی که در جامعه اتفاق می افتد ناشی از عدم آگاهی مردم از مسائل قانونی و حقوقی می باشد خاطر نشان ساخت :افزایش دانش حقوقی و اطلاعات قضائی مردم سبب می شود به حقوق خود و دیگران آشنا شوند و ازتعدی  به یکدیگر بپرهیزند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.