فاطمه معتمدی: قدس ویژه خراسان - فرمانده انتظامی کشوردر مراسم افتتاح چهار کلانتری در مشهد با اشاره به اهمیت برقراری امنیت اظهار داشت: ...

حاشیه شهر مشهد  امن می شود

اگر امنیت وجود نداشته باشد پیشرفت، توسعه و اقتصاد پویایی هم وجود نخواهد داشت، از این رو، بستر تحقق همه نیازمندیها منوط به وجود و مهیا بودن امنیت است.

سردار اشتری با اشاره به امنیت و ثبات ایران اضافه کرد:نگاهی به کشورهای همجوار و حتی کشورهای دورتر نشان میدهد به لطف خدا و عنایت ثامنالحجج (ع) ایران کشوری امن است والبته در خراسان رضوی و مشهدهم وضعیت بدین گونه است .

* افزایش تعداد کلانتریهای مشهد

این مقام نظامی کشور با اشاره به حضور سالانه بیش از 25 میلیون زائر داخلی و خارجی در مشهدالرضا(ع) گفت: این آمار و حضور تعداد کمی نیست که در سایه برقراری امنیت زائران به این کلانشهر تردد دارند.

وی همچنین با اشاره به جمعیت و سکونت بیش از یک میلیون نفر در حاشیه شهر مشهد تصریح کرد: تعداد کلانتریها در این بخش از شهر نسبت به جاهای دیگر کمتر است.

وی با بیان اینکه افزایش شمار کلانتریها در این قبیل بخشها در اولویت کاری نیروی انتظامی قرار دارد، افزود: امام جمعه مشهد، استاندار خراسان رضوی و نیز طی جلسهای با تولیت آستان قدس رضوی مسؤولان تأکید داشتند، حاشیه شهر مشهد باید از امنیت ویژه برخوردار باشد که البته از قبل هم تحقق این مسأله در دستور کار نیروی انتظامی بود.

*استقرار کلانتریها در مکانهای استیجاری

وی با اشاره به نبود مکان برای ایجاد کلانتری در این مناطق تصریح کرد: با این حال به دنبال درخواستهای مردم و مسؤولان و نیز تقاضای نیروی انتظامی استان مقرر شد، کلانتری در بخش حاشیه شهر مشهد در مکانهای استیجاری راهاندازی شود تا بتدریج ساختمانهای دارای استاندارد احداث و نیروی انتظامی در آن استقرار یابد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از  این کلانتریها در مکانهای استیجاری فعال شدهاند، گفت: مکانی برای کلانتری اسماعیل آباد مشخص شده است؛ افزون بر اینکه امید است تا چند ماه آینده شاهد احداث پنج کلانتری احداث شده با استانداردهای لازم باشیم.

* لزوم برخورداری حاشیه شهر مشهد از امنیت بیشتر

فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز با بیان اینکه امنیت جزو ضروریات هر کشوری است، اظهار داشت: افزایش شمار کلانتریها در حاشیه شهر مشهد در راستای تأمین امنیت بیشتر این بخش از  شهر وبر اساس تدابیر و ابلاغیه  فرمانده انتظامی کشور در دستور کار قرار گرفت.

امیری مقدم با اشاره به حساسیت شهر مشهد افزود: جمعیت بیش از یک میلیون نفر ساکن در حاشیه شهر مشهد باید از امنیت قابل قبولی برخوردار باشند، از این رو، افزایش شمار کلانتریها در این بخش  از شهر در دستور کار قرار گرفت، گرچه احداث و راهاندازی کلانتری به واسطه نیاز به نیرو، مکان و تجهیزات کار سخت و مشکلی است.

وی ادامه داد: با این همه  با تلاشها و پیگیریها انجام شده سه کلانتری در رسالت، التیمور و مهرگان افتتاح و جابه جایی یک کلانتری دیگر نیز انجام شد.

وی با بیان اینکه مقرر بود، کلانتری در اسماعیل آباد ایجاد شود، گفت: قرار بود این کلانتری در مکانی که مربوط به اداره اقتصاد و دارایی بود، راهاندازی شود، اما هنوز تحویل داده نشده است، از این رو پس از تحویل در آینده نزدیک این کلانتری هم افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه کار ساخت کلانتری مهرگان و اسماعیل آباد همزمان باهم آغاز شده است: تصریح کرد: طبق برنامه این کلانتریها تا پایان سال افتتاح میشود و برای دو کلانتری دیگر هم شهرداری مشهد وعده داده است، زمین مورد نیاز را تحویل دهد که این زمینها شناسایی شده است و به محض تحویل، کار ساخت آغاز میشود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.