اجلاس دو روزه دفتر منطقه ای سازمان بین المللی هوانوردی کشوری (ایکائو) با موضوع یکنواخت سازی پایگاه داده های مدیریت اطلاعات هوانوردی با حضور نمایندگانی از کشورهای خاورمیانه در جزیره کیش برگزار شد .

برگزاری اجلاس دفتر منطقه ای ایکائو به میزبانی کیش

به گزارش ایرنا، در این اجلاس که به میزبانی سازمان هواپیمایی کشوری و همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت فرودگاه های کشور در کیش برگزار شده، یکنواخت سازی پایگاه داده های مدیریت اطلاعات هوانوردی در منطقه خاورمیانه مورد بررسی قرار می گیرد.
مشاور عالی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش روز شنبه در مراسم آغاز بکار این اجلاس به نقش جزیره کیش در منطقه خلیج فارس برای ایجاد ارتباط صمیمانه با کشورهای منطقه ای اشاره کرد و گفت : کیش می تواند همکاری مناسبی برای نشست های پی در پی ایکائو و دفتر منطقه ای داشته باشد. 
رسول کشت پور با بیان اینکه دوران تحریم در حال سپری شدن است اظهار کرد:این نشست ها می تواند همکاری های کشورهای عربی و جمهوری اسلامی را افزایش دهد. 
وی افزود: در سایه این نشست ها علاوه بر افزایش سطح همکاری و علمی ، چهره های نخبه ایران نیز امکان شکوفایی پیدا خواهند کرد . 
معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه های کشور نیز در حاشیه این اجلاس به خبرنگار ایرنا گفت: در این جلسه نحوه ارتباط کشورها در تبادل اطلاعات هوانوردی و همچنین سامانه متمرکز هوانوردی منطقه بررسی و در مورد ایجاد پایگاه داده ها یا بانک اطلاعاتی تصمیم گیری می شود. 
سعید اکبری اظهار کرد: در نهایت این نشست ها منتج به این خواهد شد که خلبانان بصورت آنلاین بتوانند اطلاعات هوانوردی هر کشوری که مقصد سفر آنها است و یا پروازشان از اسمان آن کشور عبور می کند و یا بصورت اتفاقی از فرودگاه آن استفاده می شود را داشته باشند. 
معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه های کشور در ادامه گفت : با راه اندازی این پایگاه یا بانک اطلاعاتی خلبانان می توانند اطلاعات پروازی و فرودگاهی مناطق مختلف را آنلاین دریافت کنند که این موضوع به افزایش امنیت بیشتر پروازها کمک می کند .
مدیر کل فرودگاه بین المللی کیش نیز با یاد آوری اینکه اجلاس در دو بخش برگزار می شود به خبرنگار ایرنا گفت: جلسه نخست امروز آغاز و فردا نیز ادامه دارد، نشست دوم روزهای نهم تا یازدهم در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار خواهد شد .
کوروش فتاحی هدف از برگزاری این نشست را افزایش ضریب دقت ، سلامت و امنیت پروازهای داخلی ، عبوری و بین المللی عنوان کرد و گفت : نمایندگانی از ایکائو در دفتر منطقه ای خاورمیانه ، مدیران کل فرودگاه های کشور ، مدیران ارشد سازمان هواپیمایی کشوری و نمایندگانی از کویت ، لیبی ، لبنان سودان ، عمان ،مصر و امارت متحده عربی در این اجلاس حضور دارند .
در این اجلاس موضوعاتی چون نحوه مشارکت کشورها، تحولات مهم بین المللی و منطقه ای در حوزه مدیریت اطلاعات هوانوردی، وضعیت اجرای الزامات AIM نقص کشورها در اجرای الزامات ایکائو مورد بررسی و تصمیم گیری قرار می گیرد . 
نخستین اجلاس AIM در سال 2009 در تهران برگزار شد و این برای دومین بار است که سازمان هواپیمایی کشوری میزبانی این اجلاس را بر عهده دارد ، سال گذشته نیز در تهران میزبان ششمین اجلاس ارتباطات و ناوبری ایکائو بوده است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.