قدس آنلاین: سامانه شبانه روزی ۱۳۱ ویژه حفاظت اراضی کشاورزی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، در محلاین سازمان افتتاح شد.

راه‎اندازی سامانه شبانه روزی  ۱۳۱ ویژه حفاظت اراضی کشاورزی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی مزروعی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در مراسم افتتاح این سامانه طی سخنانی اظهار داشت: موضوع حفظ کاربری اراضی مورد تاکید کلیه مسئولین عالیرتبه نظام است وما  از  آحاد مردم در خواست داریم در این  زمینه سازمان را یاری کنند.

وی افزود :همچنین انتظار داریم که  همکاری خوب  دستگاههای ذیربط مانند قوه قضائیه و نیروی انتظامی در رابطه با حفاظت از اراضی ، ادامه داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از قوه قضائیه در خواست نمود تا شعب ویژه ای در خصوص نظارت براراضی  تشکیل شود تا رسالتی را که  در این امر به عهده سازمان می باشد به نحو خوب و موثر انجام گیرد.

حمید قزاقی مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در همین رابطه گفت: سامانه 131 ویژه حفاظت اراضی کشاورزی به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشهای مردمی درباره تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، تفکیک و خرد کردن اراضی و تصرفات غیر قانونی است.

وی افزود: همچنین این سامانه در خصوص زمین خواری، استفاده غیر مجاز از اراضی واگذاری، اراضی کشاورزی رها شده  و  بایر و موات،  اطلاعات مردمی را دریافت و پی گیری می کند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی عنوان کرد: علاوه براین شهروندان می‌توانند پیشنهادات و انتقادات خود رادر سامانه 131 مطرح کنند و از ارائه مشاوره کارشناسان، در خصو ص اراضی بهره ببرند.

قزاقی گفت: اطلاعات گزارش شده به سامانه 131  ثبت شده و توسط 15 گشت حفاظت از اراضی کشاوری که مجهز به جی پی اس و ردیاب در سراسر استان به صورت آنلاین  بررسی و پیگیری خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.