قدس آنلاین: مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی خراسان رضوی گفت: ششمین دوره طرح یاوران ولایت بسیج دانش آموزی با عنوان طرح «شهید جهاد مغنیه» با حضور ۵۰۰ دانش‌آموز بسیجی خواهر در مشهد برگزار شد.

ششمین دوره طرح یاوران ولایت بسیج دانش آموزی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ پاسدار محمد ترشیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی خراسان رضوی در ایام تابستان اظهار داشت: این برنامه یادبود شهید جهاد مغنیه از شهدای مقاومت بود و دوره آموزش فرماندهان و اعضای شوراهای بسیج دانش آموزی در قالب 15 جلسه آموزشی به مدت سه روز در اردوگاه ثامن الحجج(ع) مشهد برگزار شد.

وی افزود: دوره یاوران ولایت همه ساله در 7 دوره برگزار می‌شود این این دوره ششمین دوره بود و دوره هفتم به زودی در مرکز آموزش عقیدتی امام رضا(ع) با حضور 500 دانش آموز بسیجی برادر برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی خراسان رضوی گفت: 4095 دانش‌آموز بسیجی (2000 خواهر و 2095 برادر) عضو بسیج دانش آموزی خراسان رضوی هستند و مرحله مقدماتی و اولیه این دوره‌ها به مدت 7 در 14 جلسه آموزشی در شهرستانها برگزار شد و دوره تکمیلی هم در مرکز استان برگزار گردید.

ترشیزی خاطرنشان کرد: جهت فعالیت مناسب بسیج دانش آموزی این دوره‌]ا برگزار می‌شود تا در طول سال تحصیلی شاهد عملکرد مناسب بسیج دانش آموزی استان باشیم.

وی یادآور شد: جوان پروری در سطح واحدهای مقاومت، آشنایی نسل سوم انقلاب با فرهنگ ایثار و شهادت، معنویت افزایی، نگاه تربیت محور، ایمان پروری و غیره از محورهای مهمی است که بسیج دانش آموزی خراسان رضوی در دستور کار خود قرار داده است.

ترشیزی از اجرای طرح «فرماندهان واحدهای امید» برای نخستین‌بار برای مقاطع ابتدایی خبر داد و گفت: این طرح برای یک هزار دانش‌آموز پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اعزام دانش‌آموزان بسیجی به مناطق جنگی غرب کشور عنوان کرد: در تابستان امسال 3 هزار دانش‌آموز خراسان رضوی به اردوی راهیان نور غرب کشور اعزام شدند و در فصل زمستان هم برگزاری اردوی راهیان نور مناطق جنگی جنوب کشور پیش بینی شده شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.