مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان با اشاره به‌میزان افزایش قاچاق فرآورده‌های نفتی در استان زنجان گفت: در ۵ ماهه نخست امسال در استان زنجان نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته، کشف فرآورده‌های نفتی قاچاق ۳ برابر رشد کرده است.

افزایش میزان کشفیات فرآورده‌های نفتی قاچاق در استان زنجان

به گزارش  تسنیم از زنجان، علی‌اصغر عباسی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تقدیر از زحمات نیروی انتظامی در کشف اقلام قاچاقی فرآورده‌های نفتی اظهار داشت: تلاش نیروی انتظامی در این زمینه قابل تقدیر است.

وی ابراز کرد: در این مدت 154 هزار لیتر اقلام قاچاقی کشف شده است که شامل نفت سفید و نفت گاز در نفت‌کش‌های عبوری از آذربایجان شرقی و غربی به سمت تهران بوده است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان افزود: در مدت مشابه سال گذشته کشف فرآورده‌های قاچاق نفتی در استان زنجان به میزان 43 هزار لیتر بوده است.

وی با اشاره به آمار عملکرد شرکت پخش فرآورده‌های نفتی زنجان و تعداد روستاهایی که نفت سفید در آنها توزیع شده است، عنوان کرد: تعداد این روستاها 408 روستا است که با اعلام شرکت گاز به 208 روستا از این تعداد روستا گازکشی در آینده صورت می‌گیرد.

عباسی گفت: پخش فرآورده‌های نفتی شامل نفت و گاز نزدیک 50 درصد و بنزین به صورت 100 در صدی دربخش حمل و نقل بوده است.

وی به آمار عملکرد شرکت پخش فرآورده‌‌های نفتی استان زنجان اشاره و ابراز کرد: در 5 ماهه امسال 135 میلیون لیتر بنزین در استان زنجان مصرف شده است که میزان مصرف روزانه آن 870 هزار لیتر در روز است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان با اشاره به آمار مقایسه‌ای سال پایه 89 عنوان کرد: مصرف روزانه بنزین در سال 89 به میزان 712 هزار لیتر بوده است.

وی به بیان آمار فروش CNG در سطح استان زنجان پرداخت و گفت: فروش ماهیانه CNG در استان زنجان بیش از 11 هزار میلیون متر مکعب است.

عباسی به فعالیت استان زنجان در بخش CNG  از سال 84 اشاره و ابراز کرد: با توجه به اعلام دولت 25 درصد از سبد مصرف موتورباید با سوخت CNG  جایگزین شود که این میزان در استان زنجان 40 درصد از مصرف خودروهای سواری است.

وی اظهار داشت: در 5 ماهه نخست امسال مصرف نفت سفید در استان زنجان 18میلیون لیتر است که نرخ مصرف آن به صورت روزانه 116 هزار لیتر در این مدت ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان بیان کرد: در سال پایه 89 مصرف روزانه نفت سفید را 430 هزار لیتر و مصرف یکساله آن 157 میلیون لیتر در استان زنجان بوده است.

وی گازرسانی به اکثر نقاط استان را علت کاهش مصرف نفت سفید دانست و عنوان کرد: استفاده از کالابرگ علت دیگرکاهش مصرف نفت سفید در استان زنجان است.

عباسی به بیان میزان مصرف نفت گاز در بخش غیر نیروگاهی پرداخت و ابراز کرد: در بخش غیر نیرو گاهی که شامل بخش‌های حمل‌و‌نقل، صنعت، معدن و کشاورزی است در 5 ماه نخست سال 94 میزان مصرف نفت‌گاز یک میلیون و 26 هزار لیتر بصورت روزانه و 159 میلیون لیتر به صورت کلی مصرف شده است.

وی افزود: در سال پایه 89 میزان مصرف نفت‌گاز 423 میلیون لیتر بود که میزان مصرف روزانه آن یک میلیون و 159 هزار لیتر به ثبت رسیده است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان ابراز کرد: در بخش نفت کوره نیز از مصرف این ماده 129 میلیون لیتری در سال پایه 89 به 8 میلیون لیتر در 5 ماه نخست امسال و مصرف روزانه آن از 153 هزار لیتر در سال 89 به میزان 51 هزار لیتر در 5 ماه نخست 94 کاهش یافته است.

وی مصرف گاز مایع در 5 ماه نخست امسال را 6 هزار تن دانست و بیان کرد: مصرف روزانه گاز مایع در استان زنجان 38 تن و میزان مصرف آن در مدت مشابه سال 89 نزدیک 25 هزار تن و میزان مصرف روزانه آن 68 تن بوده است.

عباسی بیان کرد:در بخش کشاورزی در 5 ماهه نخست 94 میزان مصرف استان 31 میلیون لیتر و مصرف روزانه آن 200 هزار لیتر است که این آمار در سال 89 مقدار 90 ملیون لیتر و روزانه 246 هزار لیتر قابل مقایسه است.

وی با اشاره به آمار پخش فرآورده‌های نفتی در بخش صنعت گفت: 16 میلیون لیتر مصرف 5 ماهه نخست امسال فرآورده‌های نفتی در بخش صنعت با مصرف روزانه 103 هزار لیتر است که با مقایسه آن با آمار روزانه 140 هزار لیتر مصرف و مصرف کلی 51 میلیون لیتری به کاهش مصرف در بخش صنعت پی‌ می‌بریم.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان افزود: در بخش حمل و نقل آمار 5 ماهه امسال 110 میلیون لیتر با مصرف روزانه 709 هزار لیتر در روز است که در سال 89 میزان مصرف روزانه در بخش حمل و نقل 731 هزار لیتر و مصرف کلی 367 میلیون لیتری است.

وی عنوان کرد: در زنجان 39 جایگاه CNG  فعال است که 15 جایگاه دو منظوره و 24 جایگاه که در تملک شهرداری است تک منظوره است.

عباسی بیان کرد: در جایگاه‌های 2 منظوره استان زنجان تعداد 33 دیسیستر و 65 نازل و در جایگاه‌های تک‌منظوره 82 دیسیستر و 162 نازل وجود دارد که در مجموع تعداد نازل‌ها 230 نازل و ظرفیت کمپرسورها در CNG میزان 47 هزار و 787 متر مکعب بر ساعت است.

وی به تجهیز تمامی جایگاه‌ها و ایجاد جایگاه‌های ممتاز در استان اشاره و بیان کرد: رشد خوبی در بحث ارتقاء درجه جایگاه‌ها در چند سال اخیر داشتیم.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان افزود: تعداد کل جایگاه‌های سوخت مایع در استان زنجان 52 جایگاه، 39 جایگاه CNG، نزدیک 1000 مصرف‌کننده عمده و 25 مصرفکننده جزء و 416 فروشنده روستایی را شامل شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با احداث 10 جایگاه که دارای پیشرفت 30 تا 70 است تعداد جایگاه‌های استان به نزدیک 60 جایگاه در 2 سال آینده برسد.

عباسی افزود: در سطح استان زنجان 12 جایگاه درجه یک، 6 جایگاه درجه دو را دارا است که خوشبختانه در استان جایگاه درجه 3 وجود ندارد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر احداث جایگاه جدید ممنوع است و کارمزد جایگاه‌ها نیز به‌صورت حق‌العمل محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان تعداد جایگاه‌ها را نسبت به مصرف استان مطلوب دانست و بیان کرد: جایگاه‌ها هم‌اکنون نیز با حداکثر ظرفیت خود کار نمی‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.