قدس آنلاین: استاندار اصفهان گفت: از ۲ ماه گذشته با اجراي كامل طرح خريد و فروش گندم و آرد يارنه‌اي دولت از طريق سامانه بانک سپه، ۲ هزار تن صرفه جويي در مصرف ماهانه آرد صورت گرفته است.

صرفه جویی ۲ هزارتنی در مصرف آرد در اصفهان

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه كميسيون تنظيم بازار استان، با اشاره به خريد گندم در سال جاری، بیان داشت: خريد گندم بيش از 3 برابر سال قبل و به 170 هزار تن رسيده است.
استاندار اصفهان با بيان اينكه كل بهاي خريد گندم در استان اصفهان 207 ميليارد تومان مي باشد، اظهارداشت: 159 ميليارد تومان از خريدهاي صورت گرفته پرداخت شده و كمتر از يك سوم و حدود 25 درصد آن هنوز پرداخت نشده است كه نسبت به كل كشور وضعيت بهتري را نشان مي دهد.
وی تامين آب و كشت در شرق اصفهان را عامل سه برابري خريد گندم برشمرد و افزود: با هماهنگي خوبي كه در شركت غله و سازمان تعاوني روستايي وسازمان جهاد كشاورزي استان صورت گرفت تسهيل در خريد گندم ايجاد شد و ذخيره ي استان به 385 هزار تن رسيده است.
زرگرپور با بيان اينكه طرح خريد و فروش گندم و آرد يارنه‌اي دولت از طريق سامانه بانك سپه از 2 ماه گذشته در استان اصفهان به طور كامل اجرا شده است، گفت: با اجراي اين طرح در سطح استان، 2 هزار تن صرفه جويي در مصرف آرد صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینكه سرانه مصرف ماهانه آرد به طور متوسط براي هر فرد در كشور9 كيلوگرم است، اعلام كرد: سرانه مصرف ماهانه آرد در استان اصفهان به طور متوسط براي هر فرد حدود 5.3 كيلوگرم و اين مقدار در شهر اصفهان به طور متوسط 4 كيلوگرم است .
استاندار اصفهان در ادامه به خريد جو اشاره كرد و اظهارداشت:‌ 32 هزار تن جو به مبلغ 29.5 ميليارد تومان از كشاورزان استان خريداري شده كه 26 ميليارد تومان آن پرداخت شده است.
وی در ادامه با اشاره به ذخيره ي12600 تن مرغ منجمد در استان، گفت: قيمت ها بايد بر اساس چارچوب مصوب ارائه شود و بايد كنترل هاي لازم از طريق سيستم هاي نظارتي صورت گيرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.