مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان‌رضوی گفت: تنها راهکار اساسی که در ساماندهی مقوله زعفران می‌تواند کمک شایانی داشته باشد برندسازی این محصول در خارج از کشور است.

«برندسازی» تنها راهکار ارتقای صادرات زعفران خراسان‌رضوی است‌

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اظهار داشت: بیشتر ارزش ریالی صادرات در خراسان رضوی مربوط به زعفران است و بیشتر صادرات زعفران در دنیا از این استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به کاستی‌هایی که در زمینه اهتمام به زعفران در خراسان رضوی وجود دارد، تصریح کرد: برای رفع کردن کاستی‌هایی که در این زمینه وجود دارد برنامه راهبردی برای بهبود شرایط صادرات با در نظر گرفتن زیرساخت‌ها تدوین شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی افزود: در این برنامه‌ در مورد نحوه پذیرش هیئت‌ها، تنظیم برنامه برای شرکت در نمایشگاه‌ها، راهبردهای مشخص برای کشورهای واردکننده و دیگر موارد لازم برای ارتقاء میزان صادرات این محصول ذکر شده است.

رسولیان بسته بندی را تنها راه ارتقا صادرات زعفران خراسان رضوی ندانست و بیان کرد: هم اکنون در برخی از کشورها تعرفه‌هایی برای واردات زعفران بسته‌بندی شده تعیین می‌کنند که عملا صادر کردن آن صرفه اقتصادی به همراه ندارد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون آمارها نشان می‌دهد صادرات زعفران در 4 ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته در بسته بندی‌های بالای 30 گرم حدود 130 درصد رشد داشته این در حالی است که میزان صادرات این محصول در بسته بندی‌های زیر 30 گرم با کاهش مواجه شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی افزود: این موضوع نشان‌دهنده اقبال کمتر کشورهای واردکننده به زعفران با بسته بندی کوچک است.

رسولیان با بیان اینکه در مجموع میزان صادرات زعفران در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، تصریح کرد: در 4 ماهه نخست امسال حدود 54 میلیون دلار از این کالابه کشورهای دیگر صادر شده که نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته 2 میلیون دلار رشد داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.