قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: در آذربایجان شرقی سالانه باید حدود ۴۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم تا بتوانیم بیکاری را کنترل کنیم ولی سالانه در حدود ۱۷ هزار شغل ایجاد می‌شود.

باید سالانه ۴۰ هزار شغل جدید در آذربایجان‌شرقی ایجاد شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  میراحد حسینی بعد‌ا‌ز‌ظهر امروز در گردهمایی یک‌روزه دبیران شورای هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تبریز با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی دارای 4.5 میلیون نفر جمعیت است، اظهار داشت: این استان از نظر جمعیتی رتبه 5 کشوری را دارد و از نظر رشد جمعیتی نیز پایین‌تر از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: پایین بودن جمعیت به خاطر مهاجرت بیشتر در این استان است و در حال حاضر نیز در شهرهای اطراف تهران مانند رباط کریم ساکن شده‌اند.

حسینی یادآور شد: از نظر تولید ناخالص ملی رتبه 8 کشوری را داریم و وضعیت نسبتا مطلوبی نسبت به سایر استان‌ها داریم.

وی در ادامه سخنان خود به رتبه باسوادی استان اشاره کرد و گفت: بخش عمده استان با سواد بوده و جمعیت شاغل استان بیشتر در بخش صنعت است که این امر نیز به علت صنعتی بودن استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی افزود: نرخ بیکاری در آذربایجان‌شرقی معمولا به نسبت میانگین کشوری کمتر است که این امر به علت تمایل به کار و کوشش در استان است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای هماهنگی در آذربایجان‌شرقی گفت: در مدت 2 سال اخیر هماهنگی و همراهی خوبی را در استان داریم و کمترین ناهماهنگی به وجود آمده که از جمله این موارد بحث بیمه بیکاری و هماهنگی در این مورد است.

حسینی ادامه داد: از زمان تشکیل شورای هماهنگی در استان جلسات متعددی تشکیل شده و مصوبات خوبی داشته‌ایم که از آن جمله تصویب احداث بیمارستان 300 تختخوابی در تبریز است و در بخش هماهنگی نمایندگان نیز همراهی خوبی دارند و با صمیمیت ایجاد شده برای هم‌افزایی در خدمت مردم هستیم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت کاریابی‌ها در استان یادآور شد: در آذربایجان‌شرقی سالانه باید حدود 40 هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم تا بتوانیم بیکاری را کنترل کنیم ولی سالانه در حدود 17 هزار شغل ایجاد می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی، سیاست اداره را سازشی عنوان کرد و افزود: سازش میان کارگران و کارفرماها را مورد توجه داریم و در حال حاضر بیش از 4 هزار و 500 تعاونی فعال در استان وجود دارد.

وی بیان کرد: در امور اجتماعی نیز وضعیت خوبی در امر تعامل داریم و 13 مجموعه فرهنگی و ورزشی کارگران در استان وجود دارد و مراکز مختلفی در زمینه درمان معتادان و مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی وجود دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.