۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 307597

مدیرکل بحران استانداری استان همدان از وقوع سه مورد زمین لرزه در شهرستان نهاوند خبر داد.

نهاوند سه بار لرزید

"علی‌مردان طالبی" در گفت‌و‌گو باایسنا، منطقه همدان، اظهار کرد: در روز گذشته 14 شهریور امسال ساعت 17:45 یک مورد زمین لرزه به بزرگی 2.1 ریشتر به وقوع پیوست که این زمین لرزه پس‌لرزه‌های بعدی نیز داشت.

 

وی افزود: ساعت 19:02 در همان منطقه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 3.3 ریشتر به وقوع پیوست که به فاصله کمی ساعت 19:06 زمین‌لرزه دیگری به بزرگی 2.5 ریشتر به وقوع پیوست اما در مورد پیش لرزه و پس لرزه بودن زمین لرزه هیچگاه نمی‌توان پیش‌بینی داشت.

 

طالبی تصریح کرد: این تعداد زمین‌لرزه با شورای هماهنگی‌ بحران شهرستان نهاوند درمیان گذاشته شد و به این ترتیب نیروهای امدادی و عملیاتی آماده‌باش شدند تا در بروز هر گونه مشکل وارد عمل شوند.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مقیاس زمین‌لرزه آخر روند نزولی داشته احتمال وقوع زمین‌لرزه با مقیاس بالاتر احتمال کمتری دارد.

 

مدیرکل بحران استانداری همدان گفت: مکان، زمان و قدرت زمین‌لرزه هیچگاه مشخص نیست، بنابراین مردم باید آموزش‌های لازم در مقابله با زمین‌لرزه را ببیند.

 

وی تاکید کرد: مجموعه هلال‌احمر کلاس‌های آموزشی ایمنی در برابر زلزله را در سرتاسر استان به صورت رایگان برگزار می‌کند و توصیه می‌شود تمامی شهروندان از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

 

طالبی خاطرنشان کرد: شهروندانی که اقدام به ساخت و ساز می‌کنند باید امر ساخت و ساز را با مشاوره از مهندسان ناظر انجام دهند تا در صورت وقوع هر گونه زمین‌لرزه ساختمان مورد نظر تخریب نشود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.