۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 307884

قدس آنلاین: فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی از دستگیری سارقان طلافروشی و کشف ۲ کیلو و ۶۰۰ گرم طلای مسروقه خبر داد.

سارقان طلافروشی اسفراین دستگیر شدند

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، سردار"علیرضا مظاهری" گفت: در پی وقوع سرقت از یک طلافروشی در اسفراین و مفقود شدن صاحب طلافروشی، بلافاصله ماموران انتظامی واردعمل شدند.

وی افزود: با پیگیری های شبانه روزی و بررسی دوربین های مداربسته محل سرقت و خیابان های منتهی به سرقت در نهایت با بازبینی تصاویر موجود، تصویر سارق مشخص و شناسایی سارق در دستورکار ماموران انتظامی اسفراین و پلیس آگاهی و اطلاعات قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: با بررسی های انجام شده مشخص شد صاحب طلافروشی با فردی به هویت(الف.ر) در تماس بوده که طی کارهای فنی و اطلاعاتی مشخص شد فرد موردنظر برای مسافرت به یکی از شهرهای شمالی کشور رفته است که با ترفندهای پلیسی متهم به شهرستان اسفراین دعوت و با هماهنگی قضایی در محل سکونتش دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی همچنین با بیان اینکه تصاویر به دست آمده از سارق با متهم دستگیر شده مطابقت داشت، خاطرنشان کرد: متهم ابتدا منکر موضوع بوده و در نهایت طی مشاهده تصاویر خود لب به اعتراف گشوده و اذعان داشته به همراه فردی به هویت(الف.د) سرقت طلافروشی را انجام داده است.

سردار"مظاهری" اضافه کرد: متهم در خصوص نحوه و چگونگی سرقت بیان داشته با توجه به اینکه با صاحب طلافروشی رفت و آمد داشته روز پنجشنبه دوازدهم شهریورماه سال جاری به همراه دوستم به مغازه ایشان رفتیم و به بهانه فروختن زیر خاکی وی را وسوسه کرده و به مغازه خودم کشاندیم که پس از وارد شده به داخل مغازه، من به طبقه بالا رفتم و یک طناب از قبل آماده کرده بودم و حین بالا آمدن مقتول از روی نردبان طناب را به گردن او انداختم و همدستم نیز نردبان را انداخت و با کشاندن طناب وی را خفه کردیم.

این مقام ارشد انتظامی گفت: سارقان بعد از کشتن صاحب طلافروشی با زدن ماسک و در اختیار داشتن کلید و ریموت، وارد مغازه شده و  قطع دستگاه "دیوی ار" و برداشتن آن، مقدار 2 کیلو و 600 گرم طلا را به سرقت می برند.

وی افزود: متهم در بازجویی ها اظهار داشته بعد از سرقت طلاها، جسد صاحب طلافروشی را داخل کیسه گذاشته و بار خودرو کرده و به سمت روستای گورپان در 30 کیلومتری اسفراین به جوین رفتیم و و در جاده خاکی بالاتر از روستا جنازه را انداختیم و پس از آن مجددا به منزل من رفتیم و طلاها را نصف کردیم.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی همچنین با بیان اینکه سارقان طلاها را بین خود تقسیم کرده بودند، بیان داشت: با همکاری سارق طلافروشی، همدست وی نیز در اسفراین دستگیر و در بازجویی های بعمل آمده به سرقت طلافروشی و قتل صاحب مغازه اعتراف کرد و مقدار 2 کیلو و 600 گرم طلای مسروقه در منازل آنان کشف شد.

سردار"مظاهری" خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی و بازپرس دادسرای اسفراین و پزشکی قانونی به روستای گورپان عزیمت و جسد متوفی کشف و در اجرای دستور بازپرسی، جنازه به سردخانه منتقل شد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه این سرقت طلافروشی یک سرقت عادی بوده، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون سرقت مسلحانه در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 100 درصد کاهش داشته است.

وی با تأکید بر جدی گرفتن هشدارهای پلیسی توسط مردم و اصناف به خصوص صنف طلافروشان و مجهزکردن اماکن خود به تجهیزات امنیتی خاطرنشان کرد:پلیس اجازه جولان دادن به افراد خلافکار در استان را نخواهد  داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرد نگهبان IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    2 0
    حالا یکی از این آقایون پلیس تشریف بیارن و بگن که دوربین، دزدگیر، شیشه نشکن و قفلهای محکم چرا نتونستن از مرگ این سرپرست خانواده پیشگیری کنند؟ به هر حال تنها راه تضمین شده پیبشگیری از سرقتهای به عنف نصب سیستم قفل ضد زورگیری مرد نگهبان داخل گاوصندوقهاست
  • ارمان IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    4 0
    سلام. چيزي نميتونم راجع به اين قضيه بگم. فقط ميتونم بگم روحش شاد. و اينكه تنها راهي كه بشه جلوي اين قضايا رو گرفت اينه كه قاتلين اين مرحوم رو در ملع عام اعدام كنن. فقط همين
  • عدالت الهی/دینی IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    4 0
    قاتلین اعدام صد درصد... قاتلین اعدام بااااید گردند.ملع عام