معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از ثبت نام ۷ هزار و ۳۰۰ فراگیر قرآنی در مهدالرضاهای سطح شهر مشهد خبر داد.

ثبت‌نام بیش از ۷ هزار فراگیر در مهدالرضا(ع) آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی با بیان اینکه ثبت ‌نام کلاس‌های مهدالرضا(ع) آستان قدس رضوی 14 و 15 شهریورماه در 79 شعبه شهر مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در این کلاس‌ها روخوانی و روانخوانی قرآن به روش قصه و بازی ویژه خردسالان بالای 5 سال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های مهدالرضاهای آستان قدس رضوی هر ساله از مهرماه آغاز و تا اواخر اردیبهشت سال بعد ادامه پیدا می‌کند، گفت: فراگیران مهدالرضا(ع) برای یادگیری قرآن هفته ‌ای 3 روز در جلسات 2 ساعته در مساجد و حسینیه‌های سطح شهر مشهد و شهرستان‌های دارای نمایندگی آستان قدس رضوی که به عنوان مراکز قرآن رضوی مشخص شده‌اند، حضور پیدا می‌کنند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ابراز کرد: در این کلاس‌ها قرآن‌آموزان نونهال ضمن آموزش روخوانی قرآن کریم به روش قصه و بازی و با لحن عربی، بعضی از سوره‌‌های کوتاه، آیات و روایات کاربردی و مفاهیم پیش دبستانی را هم آموزش می‌بینند.

وی اظهار کرد: 35 شهر از 11 استان همزمان با مشهد ثبت نام مهدالرضا(ع) را برای کودکان پنج سال تمام انجام داده اند که بیش از یک صد و 22 کلاس برای آن ها برگزار می‌شود.

حسینی تصریح کرد: اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی کلاس های مهدالرضا(ع) را از سال 77 با فعالیت 2 شعبه در مشهد آغاز کرد و تاکنون 18 دوره از کلاس‌های مهدالرضا(ع) برگزار شده است و در سال تحصیلی جدید نیز نوزدهمین دوره آن را برگزار می کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.