قدس آنلاین:معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی مسکن و زمین گفت:خراسان شمالی باید اولویت واگذاری اراضی محدوده شهری خود را که کاربری هم ندارد با کمک مدیریت شهری و اعتبارات وزارت راه و شهرسازی در جهت تامین خدمات مردم واگذار کند.

اولویت واگذاری اراضی محدوده شهرهای خراسان شمالی تامین خدمات مردم باشد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، سید محمد پژمان در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار داشت:دراین مسیر واگذاری ،اداره راه و شهرسازی استان باید از وجود سرمایه گذاران و بخش خصوصی استفاده کند.

وی افزود:سرمایه گذاری های جدی که در راستای توسعه شهر قدم برداشته شود به طور صددرصد از سوی وزارت راه و شهرسازی مورد حمایت ویژه و همراهی قرار خواهد گرفت و این موضوع صرفا به دلیل وظیفه و تکلیف اداری نیست بلکه این وزارت خانه اشتیاق فراوانی برای انجام این کار دارد.
پژمان با تاکید بر اینکه به عنوان دولت، کارما توسعه و حمایت از توسعه است ادامه داد:زمین داشتن ما به قصد فراهم کردن توسعه است لذا نگهداری زمین هیچ مطلوبیتی برای ما ندارد و ما اشتیاق بسیاری برای بهره برداری از زمین ها را داریم.
وی خاطرنشان کرد: بر مبنای تجربیات جدی گذشته میل به دریافت زمین و تب گرفتن زمین در بین دستگاه های اجرایی بسیار زیاد است اما این وزارت خانه با محدودیت ها و لحاظ کردن آخرین استانداردهای کشوری و حتی جهانی به استانها ابلاغ کرده تا با رعایت چارچوب ها و قوانین این زمین ها به بخش دولتی واگذار شود.
وی در ادامه اضافه کرد:و در بخش خصوصی نیز آنها باید این اطمینان را به ما بدهند که در صورت واگذاری زمین هر چه سریع تر مورد بهره برداری قرار گیرد و رها نشود.
پژمان در بخش دیگر سخنان خود به راه اندازی سیستم جامع املاک و اراضی تا پایان سال اشاره کرد و گفت: این طرح به مشاور واگذار شده است که با مدرن‌ترین شیوه‌ها و تکنیک ها، در سامانه جامع املاک به عنوان یک سیستم بیسیک تمام طرح‌های جامع و هادی و تمامی اطلاعات اراضی ملی سراسر کشور با دربرگیری مختصات GIS و به صورت دیجیتال دراین سیستم ثبت و فعالیت های روزمره اعم از مالی، حقوقی، ملکی، واگذاری و ثبتی به صورت آنلاین و لحظه‌ای قابل رویت است.
انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.