مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت: واحدهای GPTU (واحد تصفیه بنزین کت کراکر) و SRU (واحد جدید تولید گوگرد) این پالایشگاه در مدار تولید قرار گرفت.

واحد تصفیه بنزین و تولید گوگرد پالایشگاه آبادان در مدار تولید قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، حبیب الله ابوالحسنی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: واحد GPTU روزانه 24 هزار بشکه نفت را به بنزین یورو 4 تبدیل کرده و به بازار داخلی عرضه می کند.
وی اظهار کرد: مرحله پیش راه ندازی و فعالیت آزمایشی این واحد انجام شده و این واحد، پنجم مهرماه امسال همزمان با سالروز شکست حصر آبادان با حضور مسوولان کشوری به صورت رسمی افتتاح می شود.
ابوالحسنی گفت: واحد جی پی تی یو پالایشگاه آبادان، واحد پایین دستی واحدهای تولید گوگرد است که با راه اندازی آن به منظور توجه به الزامات زیست محیطی، دی اکسید گوگرد خروجی از دودکش زباله سوز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
وی از راه اندازی واحد گوگرد (SRU) پالایشگاه آبادان خبر داد و گفت: این واحد نیز مراحل پیش تولید و آزمایشی را طی کرده و در سرویس تولید قرار گرفته است و جایگزین واحد قبلی می شود.
واحد قدیمی تولید گوگرد(SRP) شرکت پالایش نفت آبادان به درخواست برخی نهادها در شهر آبادان به دلیل انتشار بومی گاز از مدار بهره برداری خارج شده و قرار است واحد جدید با رویکرد کاملا زیست محیطی جایگزین واحد قبلی شود.
بر این اساس، واردات این فرآورده نفتی مانند پارسال و در سطح حدود پنج میلیون لیتر در روز انجام می شود.
پالایشگاه نفت آبادان تا آغاز جنگ ایران و عراق در سال 1359 از بزرگترین پالایشگاه های دنیا با ظرفیت تصفیه 628 هزار بشکه در روز بود.
پالایشگاه آبادان به وسیله خطوط لوله به چندین میدان نفتی و بندر ماهشهر متصل شده است و خط لوله ای نیز از آبادان به سمت تهران می آید و سپس در طول مرزهای شمالی کشور از مشهد تا تبریز امتداد می یابد.
این پالایشگاه از بزرگ ترین واحدهای تولید بنزین کشور است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.