عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در دنیای کنونی ظلم جهان را فراگرفته و عدالت توسط دشمنان به حاشیه رانده شده است، گفت: رعایت و گسترش عدالت باید مهم ترین هدف فعالیت های مساجد باشد.

رعایت و گسترش عدالت باید مهم ترین هدف فعالیت های مساجد باشد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مهر، حسن رحیم پور ازغدی ظهر یکشنبه در هشتمین دوره همایش اندیشه های آسمانی، با اشاره به دعایی از امام جواد(ع) که ۱۳ محور اصلی دارد و می توان این محورها را به عنوان مطالبه در فعالیت های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی در سطح ملی و بین المللی خود قرار دهیم، اظهار کرد: امام جواد(ع) در دعای خود می فرمایند که جهان را ظلم فراگرفته است و عدالت توسط ظالمان به حاشیه رانده شده است.

وی تاکید کرد در همین راستا باید نخستین هدف برای فعالیت های مساجد باید رعایت و گسترش عدالت و پیگیری حقوق مظلومان باشد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در دعای امام جواد(ع) آمده است که دشمنان همه راه های زنندگی سالم را بسته و امنیت را از بین برده و مانع رشد و تعالی انسان ها شده اند، گفت: دومین وظیفه جبهه حق بازسازی و توسعه راه حق در جوامع و زندگی مردم است.

وی ادامه داد: سومین وظیفه مومنان مبارزه با کسانی است که حق و حقیقت را پوشانده چرا که به جنگ با حقیقت برخاسته اند و تمام زندگی و سیاستمداری خود را برپایه دورغ و پوشاندن حقیقت بنا کرده اند.

رحیم پور ازغدی با اشاره به دعای امام جواد(ع) گروهی از دشمنان را کسانی دانست که سبک زندگی اخلاقی را مخفی کرده و گفتمان نیکی را گفتمان مغلوب و  گفتمان ناجوانمردی را گفتمان غالب در جهان قرار داده اند و افزود: آنان کسانی هستند که خط مستقیم هدایت را نابوده کرده و صدای هر تریبون و رسانه ای که بخواهد حق را بیان کند، خفه و سرکوب می کنند.

وی با اشاره به اینکه امام جواد(ع) در این دعای خود نابودی ظالمان و طرفداران فساد و گناه و عزتمندی مبارزان ظلم را از خداوند مسئلت می کنند، تصریح کرد: این بخش از دعای ایشان به این معناست که مومنان و شیعیان در برابر فساد و ظلم بی طرف نیستند و وضعیت نابرابرانه جهان برای آن ها مهم است و به دنبال گسترش عدالت در دنیا هستد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: این دعا وظیفه مومنان را به خوبی برای آنان تبیین می کند که هر کجا مظلومید امنیت نداشته باشد این مومنان و شیعیان هستند که باید برای تامین امنیت آن ها تلاش کنند و نمونه بارز آن نیز وضعیت آوارگی مردم مظلوم کشورهای عراق و سوریه و فلسطین و دیگر کشورهای اسلامی است.

وی با اشاره به برطرف شدن همه اختلافات میان مردم در دعای امام جواد(ع)، خاطرنشان کرد: اختلافات در همه زمان ها و همه جوامع وجود دارد حتی در دوران ظهور و امامت حضرت مهدی(عج) نیز اختلاف بین مردم وجود دارد اما وظیفه شیعیان اینست که با فعالیت خود باعث کاهش این اختلافات و پراکندگی وحدت و ذلیل شدن ستمگران و عزت یافتن مسلمانان شوند.

رحیم پور ازغدی با اشاره به روایتی از حضرت جواد(ع) که سه عامل انصاف با خلق خدا، همدهمی با خدا و همدردی با مردم در مشکلاتشان را راه های حاکمیت مودت و رحمت در جامعه اسلامی می دانند، افزود: خداوند کسی را دوست می دارد که بیش از همه عاشق و دوستدار مردم باشد و به حل مشکلات دیگران همت داشته باشد و بالاترین و بهترین مردم کسی است که دیگران بیش از سایرین از او سود برند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.