۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
کد خبر: 309493

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استاندار البرز گفت: مسائل اقتصادی مهم‌ترین عامل اقدام به خودکشی در استان محسوب می‌شود.

مسائل اقتصادی، عامل اصلی خودکشی در البرز

حمیدرضا عسگری در گفت‌وگو باایسنا، گفت: موضوع خودکشی در همه جوامع وجود دارد که در استان البرز نیز با این پدیده به عنوان یک آسیب اجتماعی روبرو هستیم.

 

وی افزود: اگرچه آمار اقدام به خودکشی در استان البرز تا حدی نگران کننده است اما خوشبختانه درصد بسیار کمی از این اقدامات منجر به فوت می‌شود؛ به همین دلیل البرز در آمار فوت ناشی از اقدام به خودکشی جز استان‌های میانی کشور محسوب می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استاندار البرز ضمن اشاره به عمده‌ترین دلایل اقدام به خودکشی در این استان تصریح کرد: مسائل اقتصادی به خصوص بیکاری مهم‌ترین عامل دخیل در خودکشی محسوب می‌شود و پس از آن مسائل اجتماعی چون اختلافات درون خانواده و مسائل فرهنگی قرار دارد.

 

وی در ادامه گفت: دامنه سنی وقوع خودکشی در استان بین 18 تا 32 سال قرار دارد و همچنین آمار خودکشی مردان نسبت به زنان در البرز درصد بیشتری را به خود اختصاص داده است.

 

عسگری از تلاش برای تدوین اطلس خودکشی در استان البرز خبر داد و گفت: با بررسی‌های صورت گرفته این نتیجه حاصل شده است که اقدام به خودکشی در برخی مناطق استان نسبت به مناطق دیگر بیشتر و برجسته‌تر بوده که این مساله لزوم بررسی همه جانبه پدیده خودکشی در استان را می‌طلبد.

 

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری البرز افزود: به عنوان مثال بررسی ها در منطقه ای که آمار خودکشی بالایی را به خود اختصاص داده بود نشان داد که در آن منطقه هیچ گونه واحد تولیدی اشتغالزا وجود ندارد. این یکی از جوانب بررسی این پدیده است و در این اطلس به کلیه جوانب پرداخته خواهد شد.

 

وی همچنین اظهار کرد: اطلس خودکشی با این هدف در حال تهیه است که با شناسایی نقاط آسیب پذیر در استان به همان نسبت بودجه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به آن منطقه اختصاص یابد.

 

عسگری در پایان گفت: تدوین اطلس خودکشی البرز در مراحل اولیه مطالعاتی قرار دارد و دستگاه‌هایی که دارای کارکرد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هستند مانند بهزیستی، شهرداری، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و اداره کار در تدوین آن دخالت دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.