عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از رفع مشکل صادرات کشمش خلیل‌آباد خبر داد و گفت: صادرات از الزامات کار کشاورزان بوده و می‌تواند بازار دلالان کشمش را کساد کند.

رفع مشکل صادرات کشمش خلیل‌آباد
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، محمد اسماعیل‌نیا ظهر امروز در بازدید از شرکت بسته‌بندی کشمش اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در بحث صادرات کشمش این منطقه وجود داشت این بود که ساختار درستی نداشت و یکی از این مشکلات شست‌وشوی کشمش و بسته‌بندی آن بود که با راه‌اندازی این کارخانه که از صنایع تکنولوژی روز دنیا هم بهره می‌برد، می‌توانیم در این مسیر بهتر فعالیت کنیم.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که انجام شد، مشکل صادرات کشمش خلیل‌آباد برطرف شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سه رکن اساسی صادرات، تولید، تبدیل و بسته‌بندی مناسب است، گفت: صادرات کشمش منطقه خلیل‌آباد نیازمند یک چرخه زنجیروار تولید، تبدیل و بسته‌بندی مناسب است و بعد از آن باید به سمت بازارهای خارجی و داخلی حرکت کنیم.

اسماعیل‌نیا اظهار داشت: اگر ما بتوانیم بین کشاورزان و صنعتگران بسته‌بندی کشمش چرخه‌ای ایجاد کنیم و اداره تعاون روستایی هم کمک کند تا به سمت صادرات که یکی از الزامات اساسی برای درآمد کشاورزان است حرکت کنیم، می‌توانیم از اقدامات و دلال‌بازی‌های دلالان جلوگیری کنیم.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.