قدس آنلاین- تبریز: معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار قالیباف در استان ، بیمه شده‌ی تامین اجتماعی هستند و بیش از ۱۰ درصد جمعیت استان از حوزه‌ فرش امرار معاش می‌کنند.

بیش از ۱۰ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی از حوزه‌ فرش امرار معاش می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدصادق پورمهدی صبح امروز در آیین گشایش ششمین نمایشگاه صنایع دستی تبریز در سالن امیرکبیر نمایشگاه بین‌المللی تبریز  اظهار داشت: یکی از راه‌هایی که می‌توانیم در زمینه‌ی اقتصاد خودکفا شویم، صنایع دستی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در زمینه‌ حمایت، تولید و صادرات صنایع دستی غفلت کرده‌ایم و باید بیشتر به آن توجه کنیم، تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید طی دو سال اخیر سعی شده است موضوع صنایع دستی مورد توجه قرار گیرد.

پورمهدی یادآور شد: در سایه‌ تلاش‌های اخیر، تولید چاپ باتیک در دو سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و اکنون به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

وی ادامه داد: در زمینه فرش با وجود اینکه انواع فرش ماشینی با طرح‌های مختلف وارد بازار شده ولی هیچ کدام به پای فرش دستباف تبریز نمی‌رسد.

پورمهدی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 60 هزار نفر بیمه شده‌ی تامین اجتماعی در زمینه‌ی فرش در استان داریم، اضافه کرد: با احتساب این که هر فرد بیمه شده، سرپرست یک خانواده 4 نفری باشد، بیش از 10 درصد جمعیت استان از حوزه‌ی فرش امرار معاش می‌کنند.

وی تولید را تنها بخشی از فرایند صنایع‌دستی دانست و گفت: باید در بسته بندی، بازاریابی و فروش هم فعالیت کنیم.

معاون عمرانی استاندار، صنایع دستی را ترکیبی از اقلیم، تاریخ و ذهن مردم منطقه ذکر کرد که تبدیل به اثر صنایع دستی می‌شود و اظهار داشت: باید با دیدی جامع به حوزه‌ی صنایع‌دستی نگریست چراکه اینها ترکیب و زنجیره است و نمی‌شود صنایع‌دستی را جدا از گردشگری در نظر گرفت بلکه همه‌ این ها با هم هستند واگر به هم وصل شوند می توانیم اقتصاد خود را فعال  و پویا کنیم.

معاون عمرانی استاندار در پایان ابراز امیدواری کرد: در سال همدلی و همزبانی بتوانیم در شکوفایی صنایع دستی و افزایش صادرات غیرنفتی و پیشبرد اهداف انقلاب موفق باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.