قدس آنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: سرمایه گذاران برای راه اندازی سینما در استان تا پایان آذر ماه سال جاری از حمایت های ویژه برخوردار می شوند

 سرمایه گذاران بخش سینما در خراسان شمالی از حمایت های ویژه برخوردار می شوند

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: سرمایه گذاران برای راه اندازی سینما در استان تا پایان آذر ماه سال جاری از حمایت های ویژه برخوردار می شوند

حسین ثابت قدم وحید با اشاره به محدودیت های فضای سینمایی در استان گفت: دولت مجاز نیست در رابطه با احداث سینما اقدام کند اما زمینه هایی را برای سرمایه گذاران فراهم آورده که به میزان 50 درصد از تسهیلات رایگان برخوردار باشند.

وی از سرمایه گذاران و علاقمندان به ساخت سینما خواست تا پایان آذر ماه امسال و براساس برنامه پنجم توسعه با مراجعه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این حمایت های ویژه برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی فاقد سینما می باشد، تصریح کرد: در همین راستا تلاش ما این بوده است که مجتمع فرهنگی و هنری گلشن را در مرکز استان  با اعتیار 3میلیارد ریال و به طبع مجتمع های فرهنگی و هنری شهرستان ها را به امکانات پخش فیلم تجهیز کنیم تا مردم استان بتوانند از این فضاها استفاده کنند.

ثابت قدم وحید به تشکیل شورای عالی سینما در استانداری اشاره کرد و افزود: در این شورا مسائل مربوط به سرمایه گذاری مورد بحث و بررسی قرار می گیرد که به نظر می رسد توجیح لازم را به لحاظ اقتصادی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه رویدادهای فرهنگی و هنری خوبی در استان رقم بخورد تابع مولفه های مختلفی است که می بایست در یک فضای مطلوب به لحاظ فرهنگی ، فکر و اندیشه قرار بگیریم.

ثابت قدم وحید اضافه کرد: برای اینکه کار فرهنگی شاخص و رویدادهای خوبی صورت بگیرد باید به سه مولفه اساسی وحدت ، همدلی و امکانات و منابع توجه داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی اکران فیلم محمد رسول الله در سینما گلشن بجنورد را گامی ارزنده دانست و افزود: تمام تلاش ما این است که فیلم هایی از این دست را همزمان با سراسرکشور در استان برای مردم  اکران کنیم.

وی در ادامه به برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره فیلم و عکس درشش ماهه دوم امسال و برگزاری بخشی از جشنواره بین المللی فیلم فجر در استان اشاره کرد. 

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.