قدس آنلاین: مدیرعامل شرکت مجمتع گاز پارس جنوبی گفت: این مجمتع هم‌اکنون ۶ پالایشگاه در حال بهره‌برداری دارد و تا پایان امسال این عدد به ۹ پالایشگاه و تا پایان سال ۱۳۹۶ به ۱۴ پالایشگاه افزایش می‌یابد.

تعداد پالایشگاه‌های شرکت مجمتع گاز پارس جنوبی افزایش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، مسعود حسنی مدیرعامل شرکت مجمتع گاز پارس جنوبی صبح امروز در برنامه بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خراسان و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی «طراحی و ساخت کمپرسور دور بالای هوا ابراز دقیق» با این پارک در سخنانی اظهار داشت: چشم‌انداز 1404 شرکت مجمتع گاز پارس جنوبی سرآمد بوده و در حال حاضر میزان تولید گاز این مجمتع 54 درصد بوده که در انتهای سال 1396 به 75 درصد می‌رسد.

وی افزود: این مجمتع هم‌اکنون 6 پالایشگاه در حال بهره‌برداری دارد و تا پایان امسال این عدد به 9 پالایشگاه و تا پایان سال 1396 به 14 پالایشگاه افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت مجمتع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه توانمد سازی شرکای تجاری در استراتژی این شرکت آمده است، خاطرنشان کرد: خودباوری شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خراسان باید مورد تأکید قرار بگیرد.

حسنی تصریح کرد: عملکرد پارک علم و فناوری خراسان به شدت زیر ذره‌بین بوده و متأسفانه فرصت‌ها را با وجود منابع مالی و نیروی انسانی خوبی که داشتیم از دست داده‌ایم و از منابع خدادادی نتوانستیم به خوبی استفاده کرده و آن طور که باید و شاید عملکرد مناسبی داشته باشیم.

وی تأکید کرد: در بحث کمپرسورها به شرکت Siemens آلمان اعلام کردیم که دیگر نیازمند همکاری با شما نیستیم و به دانش متخصصان ایرانی باور داریم.

مدیرعامل شرکت مجمتع گاز پارس جنوبی با اشاره به اینکه این شرکت جای کم‌کاری و خوابیدن نیست، عنوان کرد: چین برای عقد قراردادهای خود ارزش بسیار قائل است و نباید به راحتی از کنار تلاش و کوشش متخصصان ایرانی بگذریم و به سراغ خارجی‌ها برویم.

حسنی گفت: تأخیر در اجرای فازها هزینه‌های سنگینی در بر دارد و به ازای هر روز تأخیر معادل 4 میلیون دلار متضرر می‌شویم.

وی افزود: باید از فرصت ایجاد شده در دوره پساتحریم به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شده و اهداف، استراتژی‌ها و برنامه‌های اجرایی را به خوبی پایش و تدوین کنیم تا بتوانیم به چشم‌انداز ترسیم شده دست یابیم.

* شرکت مجمتع گاز پارس جنوبی به یکی از بزرگترین شرکت‌های گازی دنیا تبدیل خواهد شد

فلور بهروزشاد مدیر پژوهش و فناوری شرکت مجمتع گاز پارس جنوبی نیز در سخنانی اظهار داشت: تفاهم‌نامه صورت گرفته یکی از اولین کارهای فنای شرکت مجمتع گاز پارس جنوبی بوده و خوشبختانه با در نظر گرفتن پایه‌های سطوح فنی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی افزود: شرکت مجمتع گاز پارس جنوبی با توجه به اقدامات مثبت صورت گرفته در آینده‌ای نزدیک به یکی از بزرگترین شرکت‌های گازی دنیا تبدیل خواهد شد و با چشم‌انداز و استراتژی‌هایی که داریم در حوزه‌های علمی و فناوری به دستاوردهای مطلوب می‌رسیم.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت مجمتع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه در زمان تحریم‌ها علاقه‌مندی زیادی نسبت به ساخت تجهیزات به روز داشتیم، خاطرنشان کرد: در این راستا تدوین شرح خدمات را با شرکت‌های دانش بنیان داشتیم و سطوح 9 گانه معین شده هم باید مورد تأیید معاون فناوری وزیر نفت قرار بگیرد.

بهروزشاد تصریح کرد: پروژه همکاری با پارک علم و فناوری خراسان 15 ماه به طول انجامید که زمانی طولانی بود و امیدواریم که فرایند اجرای کار در مراحل بعدی کوتاه‌تر باشد.

وی تأکید کرد: حوزه پژوهش و فناوری شرکت مجمتع گاز پارس جنوبی به دنبال استقرار تکنولوژی و پایش آن است تا با کمک شرکت‌های دانش بنیان بتواند قدم‌هایی مؤثرتر و یکپارچه را در کلیه فرایندهای اجرایی داشته باشد.

*دستیابی به فناوری نوین مهم‌ترین هدف در بحث تفاهم‌نامه‌های صورت گرفته بوده است

سیدحسن علم‌الهدایی رئیس پارک علم و فناوری خراسان هم در سخنانی اظهار داشت: پارک علم و فناوری خراسان ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های ایده پردازی، نوآوری، قدرت نرم و قدرت سخت دارد و در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در بحث توسعه درون‌زا آماده همکاری با مجموعه‌ها و ارگان‌های مختلف است.

وی افزود: هدف از همکاری‌ها همت بالاتر و رفع نواقص مجموعه‌ها و ارگان‌ها بوده تا بتوانیم به فناوری نوین دست یابیم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان با بیان اینکه بهترین مسیر در راه رسیدن به مؤفقیت‌ها اعتماد به مجموعه‌های داخلی و عدم وابستگی به مجموعه‌های خارجی است، گفت: امیدواریم که شاهد افزایش امید و اعتماد در بحث‌های فرهنگ دانش بنیان، فرهنگ فناوری و اعتماد به شرکت‌های دانش بنیان و فناور باشیم تا بتوانیم به اهداف ترسیم شده‌مان دست یابیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.