قدس آنلاین:عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه تامین نیاز معیشت خانوارهایی که درآمد بالایی ندارند باید در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد، متاسفانه کاهش نرخ تورم از سوی دولت هنوز یک ادعاست.

کاهش نرخ تورم باید در سفره های مردم قابل لمس باشد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سیدناصرموسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار ما تاکید کرد: دولت باید نسبت به افزایش قیمت کالاهای اساسی جوابگوی مردم باشد چرا که از سویی دیگر ادعای کاهش نرخ تورم را می کند.

وی با اشاره به اینکه با وجود کنترل رشد تورم، شاهد افزایش چندبرابری قیمت کالاهای اساسی هستیم، گفت: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باید قیمت کالاهای مختلف را با اعمال نظارت دقیق کنترل کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجودی که درآمد کارمندان در سال جاری حدود 14 درصد رشد داشت، اما قیمت برخی کالاهای اساسی حتی بیشتر از 20 درصد افزایش داشت که این اتفاق بر زندگی مردم تاثیر منفی گذاشته است.
وی با تاکید بر اینکه تامین نیاز معیشت خانوارهایی که درآمد بالایی ندارند باید در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد، اظهار داشت: با توجه به اینکه اقلام خوراکی اساسی همچون گوشت، لبنیات، روغن، گوشت، مرغ، برنج و ... با افزایش قیمت مواجه بوده دولت باید در برنامه ریزی کاهش نرخ تورم از بالا رفتن نرخ این کالاها جلوگیری کند.

موسوی لارگانی ادامه داد: کاهش نرخ تورم باید در سفره های مردم قابل لمس باشد، اما اکنون وضعیت به گونه ای است که  کارگری که ماهیانه 700 هزارتومان حقوق می گیرد و باید اجاره خانه بدهد نانی که سال گذشته  300 تومان خرید می کرد را اکنون باید 1000 تومان بخرد، دچار مشکل شده وهر چقدر هم که اعلام شود تورم کنترل شده این موضوع برای این اقشار قابل قبول نیست.
وی اضافه کرد: باید در زمینه کاهش نرخ تورم ملاحظاتی نیز درنظرگرفته شود به دلیل اینکه در محاسبه نرخ تورم میانگینی از مجموع کالاها لحاظ می شود،این درحالی است که مصرف برخی کالاها در زندگی روزمره مردم بیشتراست.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متناسب بودن قیمت کالاهای خوراکی با درآمد خانوارها بسیار ضروری است، گفت: حذف برخی از کالاهای خوراکی مانند لبنیات به دلیل گرانی، از سفره خانوارها، وضعیت سلامت اعضای خانوارها را با مشکل روبرو می کند.

وی گفت: لبنیات یکی از نیازهای ضروری مردم است و طبق نظریه پزشکان این کالا باید در سبد مصرفی مردم  گنجانده شود؛ اما با این روند افزایش قیمت ها این محصول از سبدمصرفی مردم خارج شده و دولت نسبت به این مساله باید پاسخگو باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    0 0
    سود بانکی باید 22 درصد بشه
  • حر IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    0 0
    باید دهانتو طلا بگیرند مخصوصا درخصوص افزایش حقوق 14 درصدی کارمندها وافزایش قیمت کالاهای اساسی