قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "آمانو چرا آمد؟" و "فصل شکار لندن" تا "لشکرکشی خندوانه ای ها به فضای مجازی"

ژوله یا حیایی؛ مساله این است؟!

روزنامه "هفت صبح" عکس صفحه اول خود را به "امین حیایی" و "امیرمهدی ژوله" اختصاص داد و تیتر زد: "چنین مردمی هستیم ..."

این روزنامه می نویسد: "دیروز سایت های خبری و سیاسی چه اصلاح طلب و چه اصولگرا پر بود از خبرهای یک برنامه مفرح تلویزیونی"

روزنامه "آفتاب یزد" نیز کاریکاتوری از رامبدجوان در صفحه اول خود منتشر کرد. این روزنامه از "شکل گرفتن دوقطبی سیاسی پس از اجرای حیایی و ژوله در برنامه خندوانه" خبر داد و نوشت: "اینجا ایران است؛ خندیدن مردم هم سیاسی می شود؟!"

روزنامه "ابتکار" هم به طرح این پرسش پرداخته است: "ژوله یا حیایی؛ مساله این است؟!"؛ در تیتر این روزنامه می خوانیم: "حاشیه های جدیِ خندیدن"

در بخشی از سرمقاله این روزنامه می خوانیم: "دخالت دادن طرفداری از حقوق زنان یا مخالفت با بازی یک نفر در فیلمی که خلاف نظرات ماست، در برنامه ای که محوریت آن خنداندن مردم است و طبیعتا در آن مسابقه برنده باید کسی باشد که بتواند بیشتر مردم را بخنداند جای تعجب دارد. اینکه عوض شنیدن صدای خنده خود و اطرافیانمان به فکر نحله فکریمان باشیم نیازمند توجه است. اینکه ما می توانیم از یک برنامه طنز سیاسی ترین حاشیه‌ها و برداشت‌ها را داشته باشیم جا دارد مورد بررسی جامعه شناسان قرار گیرد."

اعتماد: "لشکرکشی خندوانه ای ها به فضای مجازی"

***

آمانو چرا آمد؟

روزنامه "قدس" درباره اهداف سفر "آمانو" به تهران گزارش می دهد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "نوبت شفاف سازی آژانس"

در این روزنامه می خوانیم: "بیانیه آژانس بین المللی انرژی اتمی: سفر آمانو برای شفاف سازی مسایل باقیمانده فعالیت های هسته ای ایران است"

روزنامه "کیهان" در تیتر امروز خود از قول "آسوشیتدپرس" و به نقل از "2مقام آمریکایی" در تیتر یک خود نوشت: "ماموریت آمانو در تهران زمینه سازی برای بازجویی از دانشمندان؟!"

کیهان در این خصوص نوشت: "یک خبرگزاری آمریکایی در گزارشی اعلام کرد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با هدف رایزنی و جلب حمایت برای مصاحبه با دانشمندان ایرانی راهی تهران می‌شود؛ درخواستی که فراتر از اختیارات آژانس، حتی تحت پروتکل الحاقی است."

روزنامه "حمایت" نیز از "فضاسازی غرب همزمان با سفر مدیرکل آژانس انرژی اتمی به ایران" نوشت. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "آسوشیتدپرس: سفر آمانو به تهران با هدف مصاحبه با دانشمندان هسته ای است!"

در نقطه مقابل؛ و از روزنامه های حامی دولت در زمینه سیاست های هسته ای؛ روزنامه "قانون" از دردسرهای سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران می نویسد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "حاشیه سازی ها پیرامون سفر آمانو"

در روزنامه "قانون" می خوانیم: "آژانس تنها با درخواست از ایران برای امضای سند «پروتکل الحاقی مضاعف» است که می‌تواند درخواست‌هایی نظیر مصاحبه با دانشمندان و یا بازدید از اماکن نظامی را مطرح کند. با این حال، تجربیاتی نظیر ترور دانشمندان هسته‌ای یا وقایع رخ داده برای عراق در بازرسی‌های سازمان ملل از این کشور تحت برنامه موسوم به «آنسکام» خاطراتی تلخ هستند که تهران را به سر سپردن به هر گونه تعهدات فرا‌تر از سند پروتکل الحاقی مشکوک می‌کند، گو اینکه اجرای پروتکل الحاقی در جریان توافق موسوم به «سعد آباد» در پاییز سال ۱۳۸۲ خود نیز تداعی‌گر خاطراتی خوشایند نیست."

روزنامه "آفتاب یزد" نیز به بررسی حضور مدیرکل آژانس انرژی هسته ای در کمیسیون برجام مجلس؛ پرداخته است و در تیتر یک خود به طرح این پرسش پرداخته است: "عدم اطمینان به تیم مذاکره کننده؛  دلیل حضور آمانو؟!"

روزنامه "مردم سالاری" نیز از قول سخنگوی سازمان انرژی اتمی نوشت: "سفر آمانو برای اجرای نقشه راه ایران و آژانس"

تیتر دیگر روزنامه ها در این خصوص به این شرح است:

جام جم: "صندلی داغ برجام در انتظار آمانو"

جمهوری اسلامی: "سفر آمانو به تهران؛ برای اجرای نقشه راه ایران و آژانس"

جوان: "آمانو امروز به کمیسیون برجام گزارش می دهد"

فرهیختگان: "آمانو چرا آمد؟"

***

فصل شکار لندن

روزنامه "آسیا" از پرداخت سهم ایران در میدان مشترک گاری نوشته است و خبر داده هیات اقتصادی انگلیس به تهران می آید.

در این روزنامه می خوانیم که انگلیس اعلام آمادگی کرد سهم ایران از میدان مشترک گازی رهام را بعد از لغو تحریم ها بپردازد. میدان گازی رهام یک میدان گازی فراساحل مشترک بین ایران و انگلیس است که در 400کیلومتری شهر ابردین در آب های ساحلی اسکاتلند در دریای شمال قرار دارد.

روزنامه "اخبار صنعت" هم در تیتر نخست خود نوشت: "مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره خبر داد: مذاکره با توتال و انی برای توسعه میادین نفتی"

روزنامه "وطن امروز" هم از "رونمایی از زوایای پروژه نفوذ اقتصادی" نوشته است. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "فصل شکار لندن"

***

رکود در بازار مسکن و سرمایه

روزنامه "جهان صنعت" به بررسی شرایط بازار مسکن پرداخته است. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "رکود ادامه دارد"

روزنامه "عصراقتصاد" هم در تیتر یک خود نوشت: "تداوم رکود در بازار سرمایه"

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.