قدس آنلاین - ایلام: استاندار ایلام گفت: کاشت درختان مقاوم و متناسب با اقلیم منطقه، یکی از بهترین راه های مبارزه با بیابان زایی است.

کاشت درخت راه مبارزه با بیابان زایی است

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محمدرضا مروارید در جریان بازدید از ادوات و تجهیزات اطفای حریق منابع طبیعی استان ایلام با بیان اینکه توسعه فضاهای سبز و جنگل‌کاری به‌منظور احیای خشکیدگی درختان بلوط در نقاط مختلف استان امری ضروری است، اظهارداشت: تولید و عرضه نهال زمینه گسترش و توسعه فضای سبز را در استان مهیا می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام نیز در جریان این بازدید با تقدیر از زحمات استاندار در جهت پیگیری جدی در بحث تجهیز ناوگان یگان حفاظت منابع طبیعی استان، گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی ایلام در حال حاضر به 10 دستگاه ادوات و تجهیزات اطفای حریق شامل 6 خودروی کمک دار صحرایی وانت ریچ مجهز به دستگاه رات فایر (خاموش کننده آتش با استفاده از 300 لیتر مواد آتش زدا) مجهز شده است.

رضا احمدی با اشاره به اینکه اعتبار لازم برای خرید این دستگاه ها و ادوات از محل اعتبارات ملی تأمین شده است، اظهارداشت: این دستگاه اجرایی تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت جنگل ها و مراتع استان انجام خواهد داد و با تجهیز یگان حفاظت، در مواقع بحران و آتش سوزی با تمام امکانات به مقابله با حواث خواهد پرداخت.

گفتنی است در جریان بازدید استاندار ایلام از  یگان حفاظت این اداره کل در مورد میزان و سطح آمادگی مأموران و تجهیزات این یگان در هنگام بروز آتش‌سوزی با مسئولان این اداره کل بحث و تبادل‌نظر کرد.

همچنین محمدرضا مروارید استاندار ایلام از بخش‌های مختلف از نهالستان سردسیری ایوان از جمله بخش تولید گیاهان دارویی و نیز گونه بلوط منحصر به فرد یک متر و 70 سانتی‌متری تولید نهالستان بازدید کرد.

نهالستان سردسیری ایوان با گستره 5.8 هکتار در سال 1375 احداث‌شده و هم‌اکنون توان تولید بیش از پنج میلیون اصله نهال پهن‌برگ همچون زالزالک، بنه، بلوط، تای، ارغوان، بادام‌کوهی، گلابی وحشی، و... و65  گونه از انواع درختان سوزنی‌برگ درختی و درختچه‌ای و انواع گیاهان دارویی چون مرزه و آویشن را دارد.

سه میلیون اصله نهال پهن‌برگ و سوزنی‌برگ امسال در این نهالستان با استفاده از سیستم شاسی بندی آبیاری نوین تولیدشده است.

کاشت نمادین نهال از سوی استاندار یکی دیگر از برنامه‌های این سفر به‌منظور ترویج فرهنگ درخت‌کاری بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.