قدس آنلاین: سخنگوی شورای اسلامی شهرستان مشهد در گفت و گو با قدس آنلاین، از سایه سنگین شهر مشهد بر روی روستاها و بخش های اطراف ابراز نگرانی کرد و توجه بیشتر به روستاها و حاشیه شهر مشهد را خواستار شد.

حاشیه شهر مشهد به یقه دیپلمات مسئولان تبدیل شده است/سایه مشهد بر روستاها و شهرهای اطراف سنگینی می کند

 

عباسعلی بادیانی در گفت و گوی اختصاصی با قدس آنلاین اظهار کرد: باید سایه شهر مشهد از روی شهرستان ها و روستاهای اطراف برداشته شود تا شاهد رشد و پیشرفت عمرانی و  زیر ساختی در  این مناطق باشیم.

وی از جمله دلایل تقسیم استان خراسان بزرگ را کم کردن نگاه ها از شهر مشهد دانست و تصریح کرد:  تقسیم خراسان بزرگ به ۳ بخش رضوی، جنوبی و شمالی، به دلیل کم کردن نگاه ها از شهر مشهد و قرار دادن سهمی برای منطقه شمالی و جنوبی خراسان بود تا این مناطق نیز از آبادانی و پیشرفت برخوردار شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان مشهد، روستاها و شهرهای اطراف را سازندگان اصلی شهر مشهد عنوان کرد و گفت: بر اساس اسناد تاریخی، شهری به نام مشهد از ابتدا وجود نداشته است و حضرت رضا(ع) نیز از منطقه سناباد وارد مشهد فعلی شدند و پس از شهادت ایشان، تفکر شکل گیری شهر مشهد ایجاد شد.

عضو شورای اسلامی شهرستان مشهد ادامه داد: باید توجه داشته باشیم همین شهرها و روستاهای اطراف مشهد بودند که زمینه های دیده شدن این شهر را فراهم کردند.

حاشیه شهر مشهد، به یقه دیپلمات برخی از مسئولین تبدیل شده است

بادیانی، انتخاب شهر مشهد به عنوان مرکز سیاسی استان خراسان رضوی را از علل ایجاد منطقه ای به نام حاشیه شهر دانست و اظهار کرد: انتخاب مشهد به عنوان مرکز سیاسی استان خراسان رضوی، از جمله علل ایجاد منطقه ای به نام حاشیه شهر شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان مشهد در ارتباط با عمده مشکلات حاشیه شهر مشهد خاطر نشان کرد: فروش و توزیع آسان مواد مخدر و خانه های تیمی معتادان از مهم ترین مشکلات منطقه حاشیه شهر مشهد است و متاسفانه مشکلات این منطقه تبدیل به یقه دیپلمات برخی از مسئولین شده است چنانکه برخی افراد برای مطرح شدن در رسانه ها به حاشیه شهر متوسل می شوند.

عضو شورای اسلامی شهرستان مشهد، حساس سازی مسئولان نسبت به مشکلات حاشیه شهر مشهد را دلیل گرفتن بودجه برای این منطقه دانست و تاکید کرد: با حساس سازی استاندار خراسان رضوی نسبت به منطقه حاشیه شهر، شاهد حضور اعضای شورای امنیت و وزیر کشور به این منطقه بودیم و در جریان سفر دولت تدبیر و امید به این ناحیه توانستیم ردیف بودجه ای را برای حاشیه مشهد بگیریم.

وی ادامه داد: بودجه اختصاص داده شده به حاشیه مشهد ، صرف ساخت فضای سبز و مرکز ورزشی برای این منطقه شد و با همکاری نیروی انتظامی نیز توانستیم نسبت به جمع آوری معتادان اقدام کنیم.

عوارضی های ابتدای شهر مُلک آباد، حاضر به آسفالت ورودی این شهر نشدند

بادیانی، در تشریح اطلاعات کلی بخش احمدآباد اظهار کرد: این بخش دارای ۱ شهر و ۵۸ روستا و با جمعیتی بالغ بر ۴۰ هزار نفر بوده و شهر مُلک آباد، به عنوان مرکز این بخش برگزیده شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان مشهد، در زمینه شاخص ترین مشکلات شهر مُلک آباد بیان کرد: عدم زیر ساخت های جاده ای لازم و کمبود منابع آب از مهم ترین مشکلات این شهر است که مشکل آب این شهر با استناد به ماده ۲۸ آیین نامه شورای شهرستان مشهد تا حدودی برطرف شده است.

عضو شورای اسلامی شهرستان از تامین آب شهر مُلک آباد از منابع آبی سد دوستی خبر داد و گفت: بر اساس ماده ۲۸ آیین نامه شورای شهرستان مشهد، تامین آب شهر مُلک آباد از سد دوستی فراهم می شود که در ۲فاز به تصویب رسیده و بودجه ای معادل ۵۵ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: فاز اول این طرح به طول ۵۲ کیلومتر از شهر رضویه آغاز شده و از مسیر بهشت رضا و ۱۱ روستا می گذرد تا به شهر مُلک آباد برسد  فاز ۲ آن نیز از شهر مُلک آباد آغاز و به طول ۳۰ کیلومتر تا شهر جدید بینالود امتداد می یابد.

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان مشهد از آُسفالت ورودی های شهر مُلک آباد با قیر رایگان خبر داد و افزود: عوارضی های ابتدای شهر مُلک آباد حاضر به آسفالت ورودی این شهر نشدند و این شهر با مجوز قیر رایگان استانداری در سال ۹۳مورد بازسازی و آسفالت قرار گرفته است.

مسکن مهر رضویه در ردیف بودجه قرار نگرفته است!!!

بادیانی در تشریح اطلاعات کلی بخش رضویه اظهار کرد: این بخش دارای ۷۰روستا و ۱ شهر با جمعیتی بالغ بر ۷۰ هزار نفر بوده و شهر رضویه به عنوان مرکز این بخش برگزیده شده است.

وی پیرامون شاخص ترین مشکلات شهر رضویه یادآور شد: مشکلات زیرساختی و عمرانی، اقتصادی، اشتغال و بهداشت و درمان از مهم ترین مشکلات این شهر هستند.

عضو شورای اسلامی شهر رضویه در زمینه مشکلات عمرانی این شهر تصریح کرد: مسکن مهر، مهم ترین مشکل عمرانی شهر رضویه است و علی رغم وعده مسئولان، هنوز فاز اول این واحدها به مردم تحویل داده نشده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان مشهد یکی از دلایل آماده نبودن مسکن مهر شهر رضویه را عدم نصب علمک های گاز عنوان کرد و گفت: یکی از دلایل آماده نبودن مسکن مهر شهر رضویه، عدم نصب علمک های گاز واحدها بوده است که شرکت گاز قول نصب این علمک ها را داده است.

عضو شورای اسلامی شهرستان مشهد از اتمام فاز اول مسکن مهر شهر رضویه تا پایان شهریور سال جاری خبر داد و گفت: فاز اول مسکن مهر شهر رضویه تا انتهای شهریور سال جاری به اتمام می رسد و پیش بینی می شود که فاز دوم آن نیز تا انتهای سال ۹۴ به پایان برسد.

بادیانی، عدم همکاری برخی از مسئولان را چالشی قابل توجه عنوان کرد و افزود: عدم همکاری برخی از مسئولان، چالش اصلی ماست و شرکت های چالش ساز مسکن مهر رضویه، شرکت برق و آب و فاضلاب هستند که مشکلات مالی را بهانه ای برای عدم همکاری عنوان کرده اند؛ در حالیکه بر اساس سخنان مقام معظم رهبری مشکل مملکت، مشکل مالی نیست، بلکه تخصیص اعتبارات مشکل آفرین است.

وی ادامه داد: شرکت برق برای فاز دوم مسکن مهر رضویه قدمی برنداشته است و شرکت اب و فاضلاب نیز مشکلات مالی را بهانه ای برای عدم همکاری عنوان کرده است؛ و جالب این که مسکن مهر رضویه در ردیف بودجه قرار نگرفته است!!!

عضو شورای اسلامی شهر رضویه از کم کاری نماینده این شهر در مجلس شورای اسلامی گلایه کرد و افزد:  نماینده مردم رضویه در مجلس شورای اسلامی، عضو کمیسیون انرژی است و کاری که باید ایشان به عنوان نماینده مجلس انجام می داد، شورای اسلامی این شهر انجام داد و توانست ردیف اعتباری برای شهر رضویه بگیرد.

بادیانی یکی از کم کاری های نماینده مجلس شهر رضویه را در مشکل آبرسانی این شهر عنوان کرد و گفت: نماینده مجلس شهر رضویه در مسائل آبرسانی این شهر کوتاهی کرد و در پاسخ به پیگیری ما، گفت: جوابی به من ندادند! و این خنده دار است، چرا که به عضو شورای شهرستان پاسخ می دهند اما به نماینده مجلس جوابی نداده اند؟ همین بی مهری باعث شد تا رضویه در ردیف بودجه قرار نگیرد.

عضو شورای اسلامی شهرستان مشهد در ارتباط با کسر بودجه مسکن مهر گلبهار و اختصاص آن به مسکن مهر رضویه بیان کرد: در بودجه تعیین شده سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در سال ۹۳بودجه ای به میزان ۲ هزار میلیارد تومان برای مسکن مهر مصوب شد؛ در حالیکه شهر رضویه عضو این میزان بودجه نبود.

وی ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته توانستیم بخشی از ردیف بودجه مسکن مهر گلبهار را کاهش داده و به شهر رضویه اختصاص دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر رضویه پیرامون مشکلات بهداشتی و درمانی این شهر یادآور شد: بر اساس تصمیمیات دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بنا شد مرکز درمانی رضویه شبانه روزی شود اما علی رغم وعده های داده شده، این مرکزتنها ۲ ماه به صورت شبانه روزی ارائه خدمت کرد و سپس به طور نیمه وقت کار درمانی خود را ادامه داد !  در حال حاضر نیز به هیچ یک از بیماران اورژانسی در شبانه روز پاسخ نمی دهد!

بادیانی در زمینه مشکلات اشتغال شهر رضویه خاطر نشان کرد: جوانان تحصیل کرده ای در این شهر وجود دارند که فارغ التحصیل رشته کشاورزی هستند و با توجه به سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، کشت گلخانه ای باید مورد توجه واقع شده و سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز همکاری های لازم در این حوزه را انجام دهد.

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان مشهد از امضای تفاهم نامه با صندوق کارآفرینی امید خبر داد و افزود: شورای اسلامی شهرستان مشهد در حال آماده سازی تفاهم نامه ای با صندوق کارآفرینی امید است تا بتواند سهمیه اشتغال را برای مناطق محروم توزیع کند.

وی از دیگر مشکلات شهر رضویه را کمبود زیرساخت های فرهنگی دانست و تاکید کرد: مسائل فرهنگی، از جمله آسیب های شهر رضویه به شمار می رود و لازم به ذکر است با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، امامان جمعه ای را برای دو  شهر مُلک آباد و رضویه اعزام کرده ایم و تاکنون استقبال خوبی از نماز جمعه در این دو  شهر صورت گرفته است.

 گفتگو از:ملیکا درودی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    0 0
    با سلام/آقای بادیانی این حرفها را چند ماه پیش به روزنامه خراسان گفت/مصاحبه هایتان بدجور بوی کهنگی می دهد/گفتن فاز اول مسکن مهر رضویه اخر شهریور به بهره برداری می رسد/امروز که مصاحبه را روی سایتتان گذاشتید اول شهریور است /پس چرا به بهره برداری نرسیده/یک مقداری در تنظیم و تهیه اخبارتان دقت کنید