در بازارهای مالی اصفهان دلالان معتقدند دولت از طریق صرافی برخی بانک­‌ها اقدام به کنترل دلار می­‌کند.

دولت از طریق صرافی برخی بانک­‌ها اقدام به کنترل دلار می­‌کند
 
 
  •  

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بازارهای مالی اصفهان در پی شوک ترسناک دیروز، امروز در حالتی کُماگونه معاملات را آغاز کردند، سفر وزیر خارجه هلند به ایران، خبر سفر هیئت لهستانی در هفته جاری و صحبت­‌ها و تضمین­‌های آمانو در تهران از جمله اخبار مثبت امروز بود که طبق معمول در ناامیدی و کرختی بازارهای مالی سوخت شد.

امداد در لحظات آخر

بازار بورس اصفهان امروز را نیز در ادامه ریزش هراس­‌انگیز روز قبل منفی و با ناامیدی کامل آغاز کرد و اکثرا نمادهای لیدر بازار به صف فروش کشیده شدند، وضعیتی که اعصاب و روان حاضرین در تالار را درگیر خود کرده بود اما در دقایق پایانی این بار وضع بهتر شد و افزایش تقاضا در نمادهایی همچون پارس خودرو، ایران خودرو، کشتیرانی و بانک صادرات موجب کاهش بدبینی­‌ها شد.

از دید حاضرین در تالار اصفهان، بازار همچنان عیار معتبری در برگشت از خود نشان نداده و این تحرکات را نیز نباید ملاک قطعی برگشت و مثبت شدن قرار دارد. یکی از فعالین تالار اصفهان در این زمینه گفت: بیش از نیمی از حجم معاملات امروز به بلوک­‌های صوری تعلق داشت و این افزایش حجم نمی‌­تواند به پایان روند منفی تعبیر شود.

گفتنی است در معاملات امروز شاخص کل 228 واحد افت را تجربه کرد و حجم معاملات نیز به لطف معاملات بلوکی به 167 میلیارد تومان رسید.

دولت از طریق صرافی برخی بانک‌­ها اقدام به کنترل دلار می­‌کند

معاملات امروز ارز در خیابان سپه اصفهان ادامه ریزش روزهای قبل بود و این­بار نیز کنترل دولتی در بازار شایعه شده است.

دلالان بازار ارز اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اینطور عنوان کردند که معتقدند دولت از طریق صرافی برخی بانک‌­ها اقدام به کنترل دلار می­‌کند؛ حال فارغ از صحت یا عدم صحت آن، قیمت دلار در معاملات امروز بازار آزاد اصفهان به 3 هزار و 390 تومان کاهش یافت. یورو نیز به 3 هزار و 855 تومان رسید و اما پوند اندکی رشد را تجربه کرد و 5 هزار و 285 معامله شود.

نوسان صفر درصدی در سکه

معاملات بازار طلای اصفهان با وجود بازگشت بی رمق اونس و افت دلار کاملا بی هیجان شروع شد و سکه هیچ نوسانی از خود ثبت نکرد. تثبیت قیمت سکه نقدی بازار آتی را نیز کم نوسان کرد و در اکثر سررسیدها امروز ثبات کامل قیمتی داشتند.

کاهش 5 تومانی قیمت میلگرد

در بازار آهن اصفهان باز هم شاهد ارائه تخفیفات 5 تا 10 تومانی میلگرد بودیم. شاهرود، هیربد، آریا و کوثر اهواز میلگرد خود را با کاهش قیمت عرضه کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.