قدس آنلاین: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: یکی از وظایف مهم دانش‌آموزان در امر تحصیل، آموختن صحیح علم و دانش است و ایرانیان در این زمینه از بالاترین هوش برخوردارند.

  وظیفه مهم دانش‌آموزان در امر تحصیل، آموختن صحیح علم و دانش است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام علی محمدی صبح امروز در مراسم جشن گلبانگ مهر که در مجتمع آموزشی و پرورشی موقوفه عبدالله رضوی برگزار شد، در سخنانی در اظهار داشت: روز عرفه برای هرکسی که در ماه مبارک رمضان مورد عفو پروردگار قرار نگرفته، بهترین فرصت برای جبران است تا مورد آمرزش و بخشش حق تعالی قرار بگیرد و اگر بازهم نتواند عاجزترین فرد است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در جمع جانبازان و ایثارگران فداکار فرمودند که من حکم جهاد داده‌ام؛ اما نه جهاد نظامی، بلکه جهادهای علمی، فرهنگی و اجتماعی و این مهم بهترین فرصت برای دانش‌آموزان است تا بتوانند این امر مهم معظم له را اجابت کنند.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان استکبار و به ویژه آمریکای جنایتکار امروزه در جهان سلطه دارد و از علم خود در راه بیهوده استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: ما باید از علم و دانش خود جهت مقابله با دشمنان به خوبی استفاده کنیم و دانش‌آموزان نیز به عنوان آینده سازان فردای این جامعه باید به خوبی علوم مورد نیاز را بیاموزند تا بتوانند در تمامی موضوعات ثمربخش باشند.

محمدی تصریح کرد: مقام معظم رهبری پرچم‌دار تولید و نهضت علمی بودند و این مهم را همه جانبه پیگیری کردند و کسی مانند ایشان چنین عملکردی نداشت، حتی برخی‌ها در این مسیر سنگ‌اندازی می‌کردند اما بازهم علم و دانش ایشان بر تمامی این موضوعات غلبه کرد.

وی تأکید کرد: یکی از وظایف مهم دانش‌آموزان در امر تحصیل، آموختن صحیح علم و دانش است و ایرانیان در این زمینه از بالاترین هوش برخوردارند و این مهم در عمر 37 ساله انقلاب شکوهمند اسلامی به خوبی دیده شده است.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تأکید بر اینکه با تدابیر مقام معظم رهبری امروزه در چند سطح علمی حائز رتبه برتر دنیا هستیم، عنوان کرد: خدا را شاکریم که رهبری آینده‌نگر و جامعه‌نگر داریم و یکی از عرصه‌های مهم مدنظر ایشان تولید علم است.

محمدی گفت: واقفان آینده‌نگر بخشی از درآمد موقوفات خود را در مسیر رشد علمی و پژوهشی هزینه کردند و سال گذشته از محل بودجه‌های نیات واقفان بسته‌های کمک تحصیلی و تشویقی به 18 هزار دانش‌آموز دوره اول دبستان، دوره دوم دبستان و دوره اول دبیرستان اهدا شد و امسال نیز این آمار به 21 هزار دانش‌آموز افزایش یافت.

وی افزود: امیدواریم که در سایه ولایت در همه امورات زندگی به ویژه امر تعلیم و تربیت که یکی از مسائل مهم جامعه بوده و سرنوشت آینده‌سازان این کشور به آن بستگی دارد بتوانیم گام‌هایی مهم و اساسی را با مشارکت خیران و واقفان نیک‌اندیش برداریم و به اهداف مدنظر مقام معظم رهبری دست یابیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.