عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه اجرای منصفانه برجام، تاکید موکد رئیس جمهور در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد باشد گفت:

 اجراي منصفانه برجام تاکيد موکد رئيس جمهور در سازمان ملل باشد

 آقای روحانی عزم ایران برای مبادله و تعامل خوب ایران با جامعه جهانی بر اساس احترام متقابل را اعلام کند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خانه ملت، سید حسین نقوی حسینی با اشاره به سفرروحانی به نیویورک به منظور شرکت در هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل گفت: مجمع عمومی سازمان ملل و سخنرانی روسای کشورها فرصتی برای این کشورها فراهم می آورد تا مواضع بین المللی،داخلی و منطقه ای خود را بیان کنند و از این طریق نقش خود را در گسترش ارزش‌ها و هنجارهای بشری در جهان به پیش ببرند.
مجلس تصریح کرد: آقای روحانی هم سعی خواهد کرد در فضای مثبتی که به ویژه پس از توافق هسته ای درروابط کشورمان با سایر کشورها ایجاد شده است استفاده کند.
سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس با اشاره به اینکه این سفر روحانی به نیویورک اولین رویارویی روسای کشورها بعد از مهم ترین توافق بین المللی بین ایران و 6 قدرت جهانی است افزود: رئیس جمهور در این اجلاس می بایست بر این نکته تاکید کند که برجام پایه ای برای نفوذ آمریکا در داخل کشور و منطقه ما نشود و آمریکا باید از قلدرمآبی، زورگویی و تلاش برای نفوذ در کشورها دست بردارد.
این نماینده مجلس در ادامه نشان دادن چهره دروغین حمایت از حقوق بشر برخی نهادهای مدعی حقوق بشر و کشورهای مدعی را از جمله محورهای دیگری دانست که باید از تریبون مجع عمومی سازمان ملل بیان شود.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: رئیس جمهور با موضع قوی تر در این مجمع می تواند مواضع اصولی ایران را مطرح کند و سیاست جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریست را بیان کرده و تاکید کند در امور داخلی کشورها دخالت نکرده و خواستار استقرار صلح و آرامش در سایر کشورهاست.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.