امام جمعه تبریز گفت: ملت عربستان یک ذره بخاره و همت داشته باشند و علیه رژیم آل‌سعود قیام کنند.

ملت عربستان یک ذره بخارداشته و علیه رژیم آل‌سعود قیام کنند/رژیم آل‌‌سعود باید محاکمه شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: فاجعه عظما در سرزمین منا برای میهمانان الهی قلوب تمام مسلمانان جهان را جریحه‌دار کرد.

وی با اشاره به کشته شدن یک هزار و 300 نفر و زخمی شدن 2 هزار نفر در سرزمین منا در عید قربان و قبل از آن با سقوط جرثقیل، افزود: این جریان‌ها نشان داد رژیم آل‌سعود شایستگی و کفایت اداره حرمین شریفین را ندارد.

خطیب جمعه تبریز این جریان‌‌ها را ناشی از ضعف و سوءمدیریت عربستان سعودی و خادم‌الحرمین دانست و بیان کرد: مسلمانان جهان باید نسبت به این مسئله واکنش نشان دهند.

دولت‌ها و ملت‌ها به مجامع بین‌المللی و دادگاه لاهه شکایت کنند/رژیم خبیث آل‌سعود باید محاکمه شود

آیت‌الله مجتهدشبستری از تمام دولت‌ها و ملت‌ها خواست از رژیم آل‌سعود به مجامع بین‌المللی و دادگاه لاهه شکایت کنند.

عضو خبرگان رهبری تبیین کرد: دولت آل‌سعود موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه‌ تلخ و مصیبت‌بار بپذیرد.

ارتباط داشتن رژیم آل‌سعود با صهیونیست‌ها

وی تبیین کرد: حوادث گوناگون نشانگر این امر است که رژیم آل‌سعود به مسلمانان ارزش قائل نیست و با رژیم صهیونیستی ارتباط داشته و رفاقت اصلی با این رژیم دارد.

آیت‌الله مجتهدشبستری به جنایات رژیم‌آل‌سعود در یمن نیز اشاره کرد و توضیح داد: مطمئناً شعار «مرگ بر آل‌سعود» از این به بعد فراموش نمی‌شود.

امام جمعه تبریز با تسلیت و همدردی با تمام خانواده‌ها و بازماندگان این فجایع و طلب غفران الهی برای جان‌باختگان و آرزوی شفا و بهبودی برای مجروحان این حادثه دردناک به ویژه خانواده‌ها و آسیب‌دیدگان کشورمان، از ملت‌ها و دولت‌های اسلامی بار دیگر خواست علاوه بر محکومیت رژیم آل‌سعود با توجه جایگاه و عظمت حرمین شریفین برای اداره صحیح و کارآمد آن تدبیری شایسته بیندیشند.

* ملت عربستان علیه رژیم آل‌سعود قیام کنند

خطیب جمعه تبریز از ملت عربستان خواست همت داشته باشند و علیه رژیم آل‌سعود قیام کنند.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه رژیم آل‌سعود با آمریکا و رژیم صهیونیستی ارتباط دارد، اما در ایران هم قبل از انقلاب اسلامی اینطور بود، اما ملت بپا خواستند و جا دارد ملت عربستان هم کمی همت به خرج داده و علیه رژیم آل‌سعود بپاخیزند.

آیت‌الله شبستری اظهار امیدواری کرد: با مقاومت و ایستادگی ملت یمن و قیام ملت عربستان و تمام مسلمانان، حرمین شریفین هرچه زودتر از دست آل‌سعود نجات پیدا کند.

* اقتدار  ایران اسلامی تمام تاکتیک‌های آمریکا را به بن‌بست کشانده است

آیت‌الله مجتهدشبستری با اشاره به اینکه دفاع مقدس نماد اقتدار ایران اسلامی در دفاع از دستاوردها، آرمان‌ها و اهداف اسلامی است، اظهار داشت: رمز سلحشوری، ایستادگی، مقاومت و فداکاری نیروهای مسلح ایران اعتقاد به ولایت فقیه بود.

وی با بیان اینکه امروز آرامش و امنیت اسلامی در تمام ممالک دنیا بی‌نظیر است، گفت: امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی مرهون اقتدار نیروهای مسلح و دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اقتدار نیروهای مسلح ایران تمام تاکتیک‌های آمریکا را به بن‌بست کشانده است، توضیح داد: دفاع مقدس سرنوشت‌ساز و شناسنامه نظام جمهوری اسلامی ایران است که به ملت و نظام اسلامی عزت و شرف بخشید و از این به بعد نیز نه تنها هیچ قدرتی نمی‌تواند مقابل ایران اسلامی و نیروهای مسلح آن عرض‌اندام کند، بلکه حتی توان حمله به همسایگان ایران را نیز نخواهد داشت.

غدیر عید الله اکبر است/توصیه به خواندن زیارت غدیریه

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عید غدیر، عید الله اکبر و عید آل محمد و ارزشمندترین و والاترین عید اسلامی ‏است که هیچ روزى در طول سال فرخنده‌تر و مبارک‏‌تر از این روز مقدس در نزد شیعیان اهل‏ بیت(ع) نیست.

وی با اشاره به سالروز ولادت امام هادی در 15 ذی‌الحجه سال 216 هجری قمری، گفت: از جمله مهم‌ترین اعمال عید غدیر خواندن زیارت غدیریه است.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه تبیین کرد: ولایت فقیه بدون تردید، استمرار مسئله غدیر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به اهمیت و فلسفه عید غدیر به عنوان عید الله اکبر در روایات و آموزه‌های اسلامی، عنوان داشت: عید غدیر‌خم افضل اعیاد است و بزرگان و علمای دین اسلام همواره بر اهمیت و منزلت این عید بزرگ تاکید داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    0 0
    نابودی ال سعود نزدیک است.