قدس آنلاین: آیت‌الله حسین مظاهری – رییس حوزه علمیه اصفهان با صدور پیامی ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان حادثه منا، بی‌کفایتی آل‌سعود را محکوم کردند.

آیت‌الله مظاهری بی‌کفایتی آل‌سعود را محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، این مرجع عالی‌قدر جهان تشیع ضمن تاکید براینکه مسئولیت این حوادث تلخ و فجیع بر عهده رژیم بی‌تدبیر سعودی است، گفت: درحقیقت حجاج ضیوف الرحمن، قربانی بی‌کفایتی وهابیون آل‌سعود شدند.

وی در ابتدای این پیام تاکید کرده است: سلسله حوادث تلخ و تاسف‌بار در مراسم حج امسال که منجر به جان‌باختن جمعِ کثیری از زائران بیت‌الله‌الحرام گردیده است و به ویژه حادثۀ اسفناک و مصیبت‌بار در سرزمین مقدس منا، بار دیگر به روشنی نشان داد که خاندان بی‌کفایت آل‌سعود لیاقت اداره حرمین شریفین و برگزاری حج ابراهیمی را ندارد.

این مرجع عالی‌قدر جهان تشیع در پیام خود بیان کرد: چگونه است که ظرفیت‌های عظیم و بی‌شمار مادی عربستان باید صرف به خاک و خون کشیدن مسلمانان بی‌پناه و مظلوم یمن و بحرین و سوریه و عراق شود و سیاست‌های خصمانه آمریکا و استکبار جهانی و دشمنان اسلام با تقویت و تجهیز تکفیری‌های داعشی و سلفیِ خون‌ریز تأمین شود و به جای آن مراسم عظیم کنگره حج که به همه جهان اسلام و مسلمانان عالم تعلق دارد در فضایی ناامن و پر‌حادثه برگزار شده و در روز عید سعید قربان، ضیوف‌الرحمن، قربانی بی‌کفایتیِ و هابیون آل‌سعود شود؟

آیت‌الله مظاهری تصریح کرد: بی‌شک، مسئولیت این حوادث تلخ و فجیع بر عهدۀ رژیم بی‌تدبیر سعودی است و آنان باید پاسخ این خیانت‌ها را در محضر خداوند تعالی و رسول خدا «صلی‌الله‌ علیه و آله و سلّم» و همه مسلمانان بدهند.

زعیم حوزه علمیه اصفهان افزود: اینجانب با عرض تسلیت و تعزیت به همه خاندان عزادار و مصیبت دیده از این فاجعه بزرگ و نیز با عرض تسلیت به محضر حضرت بقیةالله‌ الأعظم «ارواحنافداه» که امیر‌‌الحاج و صاحب عزا و مصیبت است، از خداوند سبحان، غفران بی‌پایان و رضوان خاصه برای جان‌باختگان این حادثۀ تلخ و اندوه‌بار و صبر و اجر و سعادت برای بازماندگان آنان و شفا و سلامت و استقامت برای مجروحان مسئلت میکنم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.