فارس: در پی حادثه فاجعه‌بار منا، صبح دیروز علما و طلاب خراسان رضوی در مدرسه علمیه نواب مشهد تجمع کردند.

تجمع علما و طلاب خراسان رضوی  در مدرسه نواب مشهد

در این مراسم علما و استادان حوزه علمیه خراسان و همچنین طلاب خراسان رضوی با سر دادن شعارهای «مرگ بر آل‌سعود»، «آل‌سعود ننگت باد ننگت باد»، «آل سعود بی‌لیاقت» و «مرگ بر آمریکا» انزجار خود را نسبت به بی‌کفایتی این رژیم در مناسک حج اعلام کردند.

امام جمعه موقت مشهد در این مراسم گفت: نمی‌دانیم چرا با اینکه قرآن تابلوی عملی استکبارستیزی است، برخی از مسؤولان از اعتماد ملت ایران به آمریکا سخن می‌گویند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه اظهار داشت: حادثه تلخ منا که طی روزهای گذشته اتفاق افتاد، متأسفانه دو هزار انسان و زائر خانه خدا را از زندگی محروم کرد و هزاران مجروح و مفقودی برجا گذاشت که متأسفانه عید مسلمانان را به عزا تبدیل کرد.

وی افزود: این حادثه جانکاه سبب شد که ولی امر مسلمین، سه روز عزای عمومی اعلام کنند و در پی آن دروس حوزه‌های علمیه در سراسر کشور تعطیل شود.

امام جمعه موقت مشهد با تسلیت به بازماندگان، جانباختگان این حادثه غمبار ابراز داشت: آن گونه که رسانه‌ها مطرح کردند، علت حادثه سوء مدیریت و عدم لیاقت حکومت آل سعود در امر برگزاری مناسک حج بوده است.

امام جمعه موقت مشهد با تأکید بر اینکه ضعف فرهنگی در جهان اسلام به یک مشکل جدی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: این موضوع منجر به پیدایش داعش، طالبان و نفوذ کشورهای غربی در دنیای اسلام شده و افزون بر دور کردن مسلمانان از سبک زندگی اسلامی، آنها را در باتلاق فرهنگ و زندگی غرب فرو برده است.

وی افزود: امروز ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که به زور حرف نخست را می‌زند و هر چه کشورهای استکباری به سمت افول و پستی پیش می‌روند، بیشتر به ابزار زور برای رسیدن به اهداف شوم خود تکیه می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با انتقاد از سخنان برخی مسؤولان در ارتباط با اعتماد ملت ایران نسبت به آمریکا تأکید کرد: از صحبت‌های چهره‌های سیاسی و مسؤولان در خصوص اعتماد ملت ایران به آمریکا تعجب می‌کنیم، این افراد قرآن را مشاهده کنند و ببینند که در کتاب الهی تأکید شده که نه اسلام در برابر استکبار و نه استکبار در برابر اسلام ساکت نمی‌نشیند. وی تصریح کرد: فریاد قرآن بلند است و تابلوی این کتاب آسمانی عدم اعتماد اسلام و مسلمانان به قدرتهای استکباری را تبلیغ کرده است، اما چرا برخی حرف از اعتماد به آمریکا می‌زنند.

امام جمعه موقت مشهد تاکید کرد: در ذات استکبار دور شدن از آدمیت نهفته است، مگر تاریخ جز این را نشان می‌دهد، پس چرا هنوز هم برخی مسؤولان حرف از اعتماد به آمریکا می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: حفظ نظام جمهوری اسلامی یک واجب است و نمی‌توان یک عالم و یا طلبه بود، اما در برابر دین و اتفاقاتی که در کشورهای اسلامی می‌افتد، بی‌تفاوت بود. وی با بیان اینکه امروز دین و کعبه در اسارت است، ابراز داشت: آیا وظیفه ما و شما این است که سرمان را پایین بیندازیم و تنها معارف اسلامی را بخوانیم و با دنیای اسلام کاری نداشته باشیم؟ آیا زندگی امیرالمؤمنین(ع) همین را برای ما ترسیم می‌کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.