قدس آنلاین: هشتمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات راهسازی، راهداری، معدنی، ساختمانی، عمرانی و صنایع وابسته با حضور معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان و معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گشایش یافت.

نمایشگاه بین المللی ماشین آلات سنگین در ایستگاه هشتم

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، در این دوره 40 مشارکت کننده از استان های تهران، اصفهان، مرکزی، آذربایجان غربی و شرقی، فارس، یزد و کرمان و نیز نمایندگی های کشورهای آلمان، چین، کره جنوبی و ترکیه در فضایی به مساحت پنج هزار مترمربع به ارایه دستاوردهای خود می پردازند.

ماشین آلاتی از قبیل بیل، لودر، گریدر، بولدوزر، پمپ بتن، سنگ شکن و چکش هیدرولیکی انواع ماشین آلاتی است که در این نمایشگاه عرضه شده است. همچنین حضور برندهای هیوندای، نیوهلند، سانی، کوماتسو، ایستا، لیوگانگ، سانواردو و شانتویی از نقاط قوت این نمایشگاه قلمداد می شود.

دکتر کامران، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در روز نخست، این نمایشگاه را مورد بازدید قرار داد.

نمایشگاه از ساعت 15 تا 21 تاریخ مذکور، منتظر بازدید متخصصان، دست اندرکاران، مسوولان و علاقمندان این حوزه است. 

سرپرست فروش و بازاریابی شرکت پرشیا جنوب، یکی از مشارکت کنندگان هشتمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات راهسازی، راهداری، معدنی، ساختمانی، عمرانی و صنایع وابسته اظهار کرد: با اجرایی شدن برجام و شرایط پساتحریم، نباید انتظار رفع رکود و باز شدن قفل بازار ماشین آلات سنگین را در کوتاه مدت داشت.

عباس حق بین، که در زمینه ماشین آلات سنگین از جمله ماشین های راهسازی و راهداری فعالیت می کند، افزود: مشتریان و خریداران انواع ماشین آلات سنگین با به اوج رسیدن روند مذاکرات هسته ای ایران، از خرید دست نگه داشته اند و در انتظار نتیجه نهایی مذاکرات و تأثیر آن بر اقتصاد کشور و قیمت ها هستند.

وی تأکید کرد: بودجه عمرانی کشور در سال جاری رشد چندانی نداشته و بیشتر خریداران ماشین آلات سنگین، پیمانکارانی هستند که از دولت مطالبات مالی سنگینی دارند و همین امر بر قدرت خرید آن ها تأثیر منفی داشته است.

سرپرست فروش و بازاریابی شرکت پرشیا جنوب پیش بینی کرد: این شرایط رکود همچنان تا آغاز سال 95 ادامه خواهد یافت و حتی با وجود رفع برخی تحریم ها، تأثیر شرایط پساتحریم بر بازار ماشین آلات سنگین و قیمت ها، تأثیری روانی و مقطعی خواهد بود.

وی اضافه کرد: تا سال آینده نمی توان برند جدیدی از ماشین آلات سنگین را به کشور وارد کرد و بعد از آن نیز با توجه به تصمیم گیری های دولت برای تک نرخی کردن نرخ ارز و برداشتن ارز مبادلاتی که هم اکنون واردات ماشین آلات سنگین با اتکا به آن صورت می گیرد، قیمت ها نه تنها کاهش نمی یابد بلکه افزایش نیز خواهد داشت. 

حق بین گفت: در آینده با وارد شدن برندهای جدید و متنوع ماشین آلات سنگین به کشور، احتمالاً شرایط رقابتی خواهد شد؛ البته رقابت مذکور بین برندهای ژاپنی و کره ای خواهد بود و برندهای چینی به دلیل تفاوت قیمت با دو برند مذکور با آن ها رقابت نخواهند داشت. 

وی با اشاره به برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات راهسازی، راهداری، معدنی، ساختمانی، عمرانی و صنایع وابسته از 1 تا 5 مهر ماه در اصفهان گفت: حضور در نمایشگاه امسال هشتمین حضور ما خواهد بود و خوشبختانه این نمایشگاه هر سال همچون قطعه های پازل کامل تر شده است.

وی با اشاره به اینکه فضای نمایشگاه اصفهان برای برگزاری این نمایشگاه فضای محدودی است، افزود: در صورت در اختیار داشتن فضاهای بیشتر می توان بحث همایش ها و کنفرانس های جانبی را نیز بیشتر مورد توجه قرار داد. 

حق بین تأکید کرد: اصفهان قطب ماشین آلات سنگین کشور محسوب می شود و به دست آوردن سهمی هر چند کوچک از بازار این استان برای شرکت ها مهم است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.