استاندار خراسان رضوی گفت: پیش بینی می‌شود مراسم تشییع جان باختگان حادثه منا در صبح ۸ مهرماه برگزار و یکی از میادین منتهی به حرم رضوی برای شروع این مراسم انتخاب می‌شود.

مراسم تشییع جان باختگان حادثه منا در خراسان رضوی ۸ مهرماه برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، علیرضا رشیدیان در جلسه شورای اداری که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: در پی حادثه منا 2 هزار نفر از حجاج بیت الحرام کشته شدند که بیشترین کشته شدگان از کشورهای آفریقایی، پاکستان، مراکش و ایران بوده‌اند.

وی حادثه منا را نتیجه بی تدبیری حکومت آل سعود دانست و تصریح کرد: حادثه منا نتیجه بی تدبیری و سستی در سیستم اجرایی دولت سعودی است و این حکومت باید بازنگری هایی را در مدیریت حج داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی همدلی کشورهای اسلامی در بحران منا را خواستار شد و گفت: لازم است کشورهای اسلامی برای حل بحران منا با یکدیگر همدلی داشته و از ظرفیت‌های بالقوه یکدیگر استفاده کنند.

رشیدیان با اشاره به نامعلوم بودن زمان ورود پیکر پاک حجاج ایرانی گفت: هنوز تاریخ دقیقی از زمان ورود پیکر پاک حجاج ایرانی در دست نیست اما اقدامات لازم برای ورود این پیکرها در نظر گرفته می‌شود.

وی پیرامون نزدیکی ایام محرم و سفر مردم به کشور عراق بیان کرد: با توجه به نزدیکی ایام محرم و مشکلات کشور عراق، لازم است هماهنگی بین استان‌ها در زمینه مسائل عراق صورت بگیرد.

استاندار خراسان رضوی در ارتباط با پروژه‌های عمرانی این استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 4 هزار و 791 پروژه و با اعتبار 955 میلیارد تومان در استان خراسان رضوی وجود دارد و این پروژه‌ها در 3 دسته پروژه‌های عمرانی، مصوبات سفر دولت تدبیر و امید و طرح‌های حوزه زیارت هستند.

رشیدیان با اشاره به رفت و آمد هیئت‌های اقتصادی خارجی در خراسان رضوی، توجه به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: در حال حاضر شاهد رفت و آمدهای هیئت‌های اقتصادی خارجی به استان خراسان رضوی هستیم که توجه ویژه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را می‌طلبد و نباید به تخریب صنایع ملی بینجامد.

وی پیرامون آموزش مهارت‌های زندگی و ازدواج پایدار اظهار داشت: نیاز جدی به آموزش مهارت‌های زندگی و راه‌های پایداری در ازدواج احساس می‌شود و این مهارت‌ها علاوه بر مدارس و دانشگاه‌ها، باید توسط اساتید حوزه، ائمه جمعه، فعالان در سازمان تبلیغات اسلامی و ..ارائه شود.

استاندار خراسان رضوی بر ضرورت اقدامات در حوزه حجاب بانوان تاکید کرد و افزود: حجاب نه به عنوان محدودیت، بلکه باید به عنوان یک الزام برای مصونیت بانوان در سطح جامعه مطرح شود تا جایگاه انسانی بانوان در فعالیت‌های اجتماعی مورد توجه قرار بگیرد.

محمد حسین واحدی، معاون زیارت استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه اظهار داشت: جلسه نهایی تصمیم گیری حادثه منا در 4مهر 94 با حضور 45 دستگاه اجرایی برگزار شد و تعداد 33کشته و 59 مفقود از استان خراسان رضوی تایید شده است.

وی ادامه داد: آمار در حال تغییر است و تا 5 مهرماه آخرین آمار از تعداد کشته‌ها و مفقودان خراسان رضوی مشخص می‌شود.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی در ارتباط با سیاست های اجرایی انتقال پیکر حجاج تصریح کرد: در سیاست‌های اجرایی برای انتقال و تشییع پیکر حجاج جان باخته 7گام تعریف شده و تمامی مسائل اجتماعی و امنیتی لحاظ شده است.

واحدی در زمینه زمان رسیدن پیکر حجاج به کشور بیان کرد: 6مهر پیکر پاک جان باختگان حادثه منا به تهران می رسد و در 7مهر نیز پیکر حجاج خراسان رضوی به استان منتقل می‌شود.

وی پیرامون برگزاری مراسم تشییع جان باختگان حادثه منا تاکید کرد: پیش بینی می‌شود مراسم تشییع جان باختگان حادثه منا در صبح 8 مهر برگزار و یکی از میادین منتهی به حرم رضوی برای شروع این مراسم انتخاب می‌شود.

معاون امور هماهنگی زائران استانداری خراسان رضوی در ارتباط با جان باختگان شهرستانی خاطرنشان کرد: پس از اتمام مراسم تشییع، پیکر جان باختگان شهرستانی به نماینده فرمانداران ذی ربط تحویل داده می شود تا به خانواده‌های آنان داده شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.