قدس ‌آنلاین- تبریز: معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: با توجه به حجم سنگین ترافیک در خیابان امام خمینی (ره) تبریز و به منظور تسهیل در رفت و آمد، کوچه های اطراف این محدوده باید زیربار ترافیک برود.

تاکید معاون عمرانی استاندار بر استفاده از مسیرهای فرعی برای کاهش حجم ترافیک در تبریز

به گزارش قدس انلاین از تبریز، محمدصادق پورمهدی روز یک‌شنبه در چهارمین نشست شورای ترافیک استان، با اشاره به نقش مهم آزادسازی کوچه های بن بست در محدوده خیابان امام منتهی به چهارراه آبرسان، افزود: می توان از کوچه های 10 و 12 متری این محدوده برای پراکنده سازی بار ترافیک خیابان اصلی استفاده کرد.

 


وی اظهار کرد: در بسیاری از شهرهای بزرگ که با مشکلات عدیده ترافیکی در قسمت های مرکزی مواجه هستند از کوچه ها و معابر اطراف برای کاهش بار ترافیک به بهترین شکل ممکن بهره برداری می شود که همین طرح می تواند در تبریز نیز به مورد اجرا گذاشته شود.

پورمهدی، از پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری تبریز خواست تا در این زمینه با انجام مطالعات مورد نیاز زمینه های زیربار ترافیک رفتن کوچه های اطراف خیابان امام به ویژه در محدوده میدان ساعت تا چهارراه آبرسان را فراهم سازند.

در این نشست وضعیت احداث و تملک ایستگاه های شماره هشت تا 20 خط دو قطار شهری تبریز در مسیرهای منتهی به خیابان عباسی، باغمیشه، آخونی و میدان بسیج مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل قطار شهری تبریز در این رابطه با بیان اینکه خط دوم این طرح با سرعت مناسبی در حال اجراست، گفت: تاکنون یکهزار و 250 متر تونل در مسیر این خط حفر شده است.

صادق پشمینه آذر افزود: خط دو قطار شهری تبریز به صورت تک تونله طراحی و تاکنون نیز عملیات اجرایی تعداد چهار ایستگاه واقع در اول خانه سازی، تقاطع آخونی، مقابل کارخانه ماشین سازی و ایستگاه باغمیشه آغاز شده است.

وی، هزینه احداث هر ایستگاه قطار شهری تبریز را 300 میلیارد ریال اعلام کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.