قدس آنلاین – سبزوار : رئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری سبزوار گفت: از سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری سبزوار حمایت می شود. 

وجود ۹۰۰ اثر تاریخی و باستانی شناسایی شده در شهرستان سبزوار

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار محمود رضا سلیمانی که در نشست علنی شورای اسلامی شهر سبزوارسخن می گفت  افزود : این شهرستان دارای ظرفیت های فراوان در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری است.

وی با اشاره به تردد سالانه میلیون ها مسافر و زائر از مسیر این شهرستان ادامه داد : سبزوار با جاذبه های فراوان گردشگری و حدود 900 اثر تاریخی شناسایی شده محل مناسبی برای بازدید گردشگران و مسافران است.

وی با اشاره بهدر دستور کار قرار گرفتن احیایبرخی از روستاهای تاریخی سبزوار تصریح کرد : در همین زمینه تلاش شده است از ظرفیت های بخش خصوصی و سرمایه گذاران در این شهرستان استفاده شود.

سلیمانی با بیان اینکه شهرستان سبزوار با 275 اثر شاخص و ثبتی ظرفیت خوبی برای حضور بخش خصوصی فراهم کرده استیاد آور شد : به دنبال تقویت ظرفیت های گردشگری شهرستان هستیم و در این زمینه اجرای طرح های مختلف را در دستور کار داریم.

وی تپه تاریخی سبزواری ها را از جمله این ظرفیت ها ذکر کرد وخاطر نشان نمود: مراحل کاوش این تپه تاریخی آغاز شده که تا 27 مهر ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در این منطقه بافعالیت چهار کارگاه در حال بررسی 37 گمانه هستیم عنوان کرد: آثار تاریخی و سفال پیدا شده در برخی از این گمانه ها مربوط به 3700 سال پیش است.

وی ادامه داد: برخی از این آثار تاریخی نیز مربوط به هزاره دوم و سوم پیش از میلاد مسیح و عصر مفرغ جدید می باشد.

به گفته وی در مدت کاوش نیز آثاری مربوط به سه تا پنج هزار سال پیش نیز پیدا شده که نشان دهنده وجود تمدن شهری و سازه های شهر سازی در این منطقه می باشد.

سلیمانی با تاکید بر اینکه هیچ یک از آثار کشف شده در تپه سبزواری ها از شهرستان خارج نمی شود اظهار داشت : این آثار در محل تپه و به صورت یک سایت موزه روباز به نمایش عموم گذاشته خواهد شد.

حدود 900 اثر تاریخی و باستانی شناسایی شده در شهرستان سبزوار وجود دارد و تعدادی از بناهای تاریخی سبزوار در حاشیه جاده قدیم ابریشم قرار دارند. / انتهای پیام  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.