قدس آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با برگزاری همزمان چهار نمایشگاه مهم ، مهمترین اتفاق فرهنگی منطقه‌ی شمالغرب در حال رقم خوردن است.

مهمترین اتفاق فرهنگی منطقه‌ی شمالغرب در حال رقم خوردن است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  اسماعیل جبارزاده در دیدار با اعضای ستاد اجرایی سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با اشاره به اهمیت و تاثیرگذاری نمایشگاه کتاب،  اظهار داشت: تمام اتفاقات فرهنگی و برنامه‌های برگزار شده در این حوزه علیرغم همیت خود تاثیری کوتاه مدت دارند اما تاثیرگذاری نمایشگاه کتاب بلند مدت و عمیق‌تر است و اهمیت کتاب همواره در همه‌ی دورانها جایگاه خود را دارد و ظهور شبکه‌های مجازی و ابزار اطلاع رسانی موجب کم رونقی کتاب نمی‌شود .

وی با اشاره به برگزاری چهار نمایشگاه همزمان در کنار نمایشگاه کتاب تبریز تصریح کرد: امسال این نمایشگاه مهم‌تر از نمایشگاه‌های سال‌های دیگر است و متولیان باید با دیدی فراتر از تبلیغ به آن نگریسته و  اهتمام جدی در اطلاع‌رسانی آن داشته‌ باشند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه نباید حتی یک کتاب مسئله‌دار در این نمایشگاه عرضه شودبر لزوم پیشگیری از شیطنت افراد مغرض تاکید  کرد و گفت: بررسی 103 هزار عنوان کتاب عرضه شده در این نمایشگاه امری دشوار است اما لازم است تا کمیته‌ای تشکیل شود که بررسی‌های لازم صورت گیرد و خود ناشران مراقب کتب عرضه شده باشند چرا که حتی اگر یک کتاب مسئله‌دار در این محل عرضه شود مشکلات زیادی به وجود می‌آید .

جبارزاده خواستار توجه به بافت مذهبی شهر تبریز در عرضه کتاب در این نمایشگاه شد و گفت: حساسیت‌های بیشتری روی مسائل مذهبی در این شهر وجود دارد و کتاب‌های عرضه شده باید با حساسیت بیشتری بررسی شود .

استاندار آذربایجان‌شرقی بر عرضه و نمایش مناسب کتاب دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: برای عرضه کتاب دفاع مقدس و معرفی آن باید تمهیدات خاصی در نظر گرفته شود و کتب مربوط به دفاع مقدس بهتر معرفی شود .

وی همچنین بر لزوم اختصاص یک غرفه ی مجزا برای نمایش کتابهای انتشار یافته دررابطه با سرداران لشکر عاشورا تاکید کرد.

وی با اشاره به بازدید یک میلیون نفر از نمایشگاه کتاب تبریز یادآور شد: شورای فرهنگی احیای دریاچه ارومیه در این نمایشگاه حضوری موثرتر داشته باشد و اهمیت موضوع به مردم منعکس شود و تبلیغ چهره به چهره صورت گیرد .

جبارزاده در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآنی در کنار نمایشگاه کتاب دفاع مقدس گفت: بیش از 20 تشکل ثبت شده قرآنی در تبریز و استان وجود دارد که لازم است انعکاس مناسبی از فعالیت‌های قرآنی در این مورد صورت گیرد .

وی خواستار حمایت رسانه‌ای و صدا و سیما از برگزاری نمایشگاه کتاب شد و گفت: همراهی لازم خواهد توانست امکان برخورداری همه مردم استان و انعکاس آن در کل استان را فراهم کنیم و برگزاری تورهای ویژه دانش‌آموزان نیز ضروری است .

گفتنی است سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز نهم تا سیزدهم مهرماه جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز رگزار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.