قدس آنلاین: یادگار ۸ سال دفاع مقدس گفت: رشد بیداری اسلامی به برکت انقلاب ایران بوده و مبادا در زمانی که بیداری اسلامی در سراسر عالم در حال افزون‌شدن بوده در خواب غفلت باشیم.

رشد بیداری اسلامی در سطح جهان به برکت انقلاب ایران بوده است

به گزارش قدس آنلاین، محمود باقرزاده شب گذشته در مراسم یادواره شهدای محله اقبال لاهوری که در مسجدالاقصی برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: حضرت زینب کبری(س) فرمودند که بردارم حسین(ع) تاریخ را به دنبال خودش می‌کشاند و پرچم اسلام به دست امام پس از خود سپرد و امروز آن پرچم به دست ولی زمان رسیده است.

وی افزود: عزیز در دوران دفاع مقدس توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) کردند و بدون رعب و وحشتی و اخم خم و ابرویی از شهادت استقبال می‌کردند و در این راه از همدیگر سبقت می‌گرفتند.

یادگار 8 سال دفاع مقدس استقامت، تلاش و بصیرت‌افزایی را سه نیاز مهم امروز همه افراد جامعه دانست و گفت: در روزهای غرورآفرین دفاع مقدس موج سراسری استقامت و تلاش را از سوی رزمندگان دلاورمان شاهد بودیم؛ در جنگ تحمیلی هیچگونه سلاحی برای تهدید هواپیماهای دشمن نداشتیم و تنها با یک اسحله کلاشنیکف مقاومت و ایستادگی کردیم و استقامت رزمندگان ما در برابر دشمنان استقامتی مثال‌‍‌زدنی بود.

باقرزاده تصریح کرد: شهید محمدرضا حسینی‌مقدم در دوران دفاع مقدس در منطقه چذابه با من همرزم بود و ناراحت بود که نامش در لیست شهدا قرار نگرفته است، اما با شهادت در راه دفاع از حرمین شریفین عتبات عالیات گوی سبقت را از من و دیگر همرزمانش ربود.

وی تأکید کرد: در جنگ تحمیلی کسی که سلاح داشت با سلاحش حمله می‌کرد و کسی هم که نداشت با فریادش دشمن را به لرزه د‌رمی‌آورد، حتی از سربازان مجروح هم صدای آخی بلند نشد و چنین استقامتی را در هیچ‌ کجای عالم ندیده‌ایم.

رزمنده دلاور جنگ تحمیلی با تأکید بر اینکه شهدا افتخارات جنگ تحمیلی را آفریدند تا ما افتخارآفرینان امروز جامعه باشیم، خاطرنشان کرد: کرامات شهید عبدالحسین برونسی و دیگر شهدای عزیز را به یاد بیاورید و این شهید بزرگوار می‌گفت که مادرم حضرت قاطمه زهرا(س) فرمود تو شهید می‌شوی و جنازه‌ات هم همان‌جا می‌ماند و اکنون باید دید چه شد که پیکر پاک این شهید والامقام پس از 27 سال به میهن برگشت و برخی خواص در فتنه 88 چه کردند.

باقرزاده گفت: شهید عبدالحسین برونسی در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تشییع شد و با حضورش زنگ خطر را برای کسانی که در خواب مانده‌اند و تحت تأثیر هوای نفسانی خود قرارگرفتند به صدا درآورد.

وی افزود: رشد بیداری اسلامی به برکت انقلاب ایران بوده و مبادا در زمانی که بیداری اسلامی در سراسر عالم در حال افزون‌شدن بوده در خواب غفلت باشیم، امروزه در داخل آمریکا و در کنار کاخ سفید شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سرداده می‌شود و پرچم آمریکا و اسرائیل هم توسط آمریکایی‌ها به آتش کشیده می‌شود.

یادگار 8 سال دفاع مقدس ملت ایرانی را ملتی همیشه بیدار دانست و افزود: غیورمردان و شیرزنان ایرانی تا آخرین نفس پست ولایت می‌ایستند و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را سرمی‌دهند و به امید خدا این انقلاب را با رهبری مدبرانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به انقلاب حضرت مهدی(عج) متصل خواهند کرد.

* دولت‌مردان در مقابل زورگویان سکوت نکنند

حجت‌الاسلام مجید فاطمی عضو شورای اسلامی شهر مشهد هم در سخنانی اظهار داشت: خداوند منان در یکی از آیات شریفه قرآن کریم می‌فرماید ای مؤمنانی که دائیه ایمان دارید اگر کسی از دینش مرتد شود خداوند فردی می‌آورد که اسلام را زنده می‌کند و ایزد منان می‌فرماید در هر درجه‌ای از ایمان هم که باشید احتمال مرتدشدن و سقوط کردنتان هست.

وی افزود: خداوند قومی را می‌آورد که پرچم اسلام را به احتزاز در می‌آورد و بسیاری افراد بودند که در درجه‌های بالای ایمان بودند اما سقوط کردند.

عضو شواری اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه حوادث تلخ تاریخ دو صفحه تاریک و روشن دارد، خاطرنشان کرد: صفحه تاریک واقعه عاشورا جنایت‌های دشمنان بر آل‌الله بود و صفحه زیبای آن سربلندی اسلام در برابر کفر بود؛ در فتنه 88 هم صفحه‌های روشن و تاریکی داشتیم و خیلی‌ها با درجات بالای ایمان حتی در مقامی مانند مرجع تقلید سقوط کردند، اما عده‌ای هم پست‌سر ولایت ایستادند و اجازه ندادند که نقشه‌های شوم دشمنان اسلام و ولایت به نتیجه برسد.

فاطمی تصریح کرد: اگر بخواهید که به خاطر ایمان خود، به خدا منت بگذارید ناکام خواهید بود، همانند کسانی که در مقابل امام علی(ع) ایستادند و جنگ‌های جمل، صفین و نهروان را به راه انداختند و اگر دایه ایمان دارید به سرخدا منت نگذارید.

وی تأکید کرد: اگر قرار است در دوره آخرالزمان که مرز ایمان و کفر در آن مشخص شده و سپاه کفر در مقابل سپاه ایمان ایستاده بخواهیم بی‌تفاوت باشیم، خوی استکباری گرفتیم و هرکسی که خوی استکباری داشته باشد به واقع شیطانی است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد کسانی را که در مقابل ولی خدا ایستادند مرتد دانست و گفت: از زمان پیامبر اکرم(ع) تا دوران غیبت امام زمان(عج)، در هیچ دوره‌ای سپاه دشمن این چنین در مقابل سپاه اسلام مقابله نکرده بود و امام راحل هم کسی بود که پرچم اسلام را بالا گرفت و بر کفر غلبه کرد.

فاطمی عنوان کرد: قومی که در دوره آخرالزمان این پرچم را به دست امام زمان(عج) می‌سپارند برای محبت به خدا همه چیز را مانند حضرت ابراهیم(ع) که همه‌چیز حلالش را قربانی کرد عمل می‌کنیم، اما خدا چنین چیزی را از ما نخواسته و فقط باید مطیع ولایت باشیم تا آسیبی به اسلام و انقلابمان وارد نشود و به درستی بتوانیم در همان راهی که شهدا خون خود را تقدیم کردند حرکت کنیم.

وی بیان کرد: قرآن کریم می‌فرماید مقابل هم که می‌ایستید با هم مهربان باشید و خشم خود را برای مقابله با دشمن خود بگذارید، اما عده‌ای این مسیر را برعکس طی می‌کنند و سرمایه این ملت را که به برکت خون شهدا به دست آمده در قالب برگه‌ای به نام برجام می‌بینند، در حالی که فرهنگ قرآن و شهدا چنین چیزی را نمی‌گوید.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند که ما را به خواب غفلت فرو ببرند، گفت: شهدا ارتباطشان همراه با خیر، برکت و عاطفه بود و حتی اسرا که دستگیر می‌شدند همان‌جا زبان باز می‌کردند و شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ صدام سرمی‌دادند.

فاطمی گفت: مسلمان باید هر دو بال را داشته باشد و برگزاری یادواره شهدا خوب است، اما باید ببنیم که شهدای عزیز چه کردند و امروز در این کشور چه بلایی بر سر اقتصاد سرمایه‌داری آمده است و متأسفانه عده‌ای خودشان را صاحب انقلاب اسلامی دانسته و این انقلاب را ارث پدری‌شان می‌دادند.

وی افزود: متأسفانه برخی‌ها یاد شهدا را تنها از مردم می‌خواهند و خودشان راهی انتخاب کرده‌اند که مورد پسند شهدا نبوده و نیست و شهید دیالمه نیز در کمال شجاعت منافقان و منحرفان را معرفی کرد و چند روز پس از این کار هم به شهادت رسید.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه بسیجی باید محکم مقابل دشمن بایستد، خاطرنشان کرد: امروز نمی‌توانیم ببینیم که دولت‌مردان در مقابل زورگویان سکوت کنند و ما آنها را قبول داریم چون حضرت آقا آنها را قبول دارند، اما نباید در مقابل ظلم بایستیم و هربرگه‌ای را امضا کنیم.

فاطمی تصریح کرد: حادثه منا یک حرکت عمدی بود و به گفته شاهدان عینی این حادثه تلخ سعودی‌ها از دادن آب هم دریغ کردند و تماشاچی بودند، حتی شاهدی می‌گفت که سعودی‌ها پای خود را روی گلوی حجاج مجروح گذاشتند تا حاجی‌های به زمین افتاده سریع‌تر بمیرند.

وی تأکید کرد: سعودی‌ها ویزای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را صادر نمی‌کنند تا که وضعیت حجاج ایرانی را رسیدگی کند و اینگونه به پاسپورت ایرانی توهین می‌کنند و رئیس جمهور باید در سخنرانی سازمان ملل متحد از حق ملت ایران دفاع کند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه چنین دیپلماسی‌ای به درد ایران نمی‌خورد، گفت: مسیر و آرمان‌های انقلاب و شهدای ما اینگونه نبود و باید به عنوان پیروان ولایت از حق ایران و ایرانی به خوبی دفاع کرده و اجازه سودجویی به دشمنان را ندهیم.

در پایان این برنامه بیانیه مشترک بسیجیان خطاب به دولت‌های استکباری و رژیم‌های صهیونیستی و سعودی قرائت شد.

محله اقبال لاهوری 20 شهید را تقدیم این نظام و انقلاب کرده که این شهدا شامل 18 شهید دفاع مقدس، یک شهید انقلاب اسلامی و یک شهید مدافع حرم هستند.

*سیدمحمد شخص‌امام‌پور

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.