قدس آنلاین: استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه امکانات و ظرفیت‌های موجود اصفهان جهت پذیرایی از گردشگران خارجی روبه افزایش است عنوان کرد: اصفهان ویترین ایران اسلامی است و بسیاری از هیئت‌های خارجی سیاسی که به تهران سفر می‌کنند در پایان مشتاق سفر به اصفهان نیز هستند.

امکانات اصفهان  برای پذیرایی از گردشگران خارجی افزایش می یابد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، دکتر رسول زرگرپور ضمن حضور در مراسم نکوداشت روز جهانی گردشگری که به همت سازمان میراث فرهنگی استان برگزار شد با بیان این مطلب گفت: اصفهان به عنوان شهرموزه تاریخ ایران اسلامی مصداق بارز و راستین حفظ اصالت‌ها، هویت‌ها و ارزشهای نوین  گردشگری در بهره مندی از فرصت‌ها است.
وی ادامه داد: بدون شک در موقعیت حساس کنونی که جوامع بشری را در معرض انواع تنش‌های سیاسی و اقتصادی قرار داده ضرورت تلاش مشترک و همکاری ملل دنیا و به ویژه ادیان توحیدی در راه تنش زدایی و بهره مندی از فرصت‌ها بیش از پیش آشکار است که دولت تدبیر و امید نیز سیاست خود را بر مبنای تنش زدایی و زدودن تصویر نامبارک از ایران اسلامی در جهان به وسیله خلق ادبیاتی جدید در تعامل با دنیا قرار داده است.
وی افزود: این راهبرد منجر به ورود هرچه بیشتر گردشگران خارجی از ملیت‌های مختلف به اصفهان به عنوان ویترین شایسته ایران اسلامی است.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی اصلی این حوزه، بایستی حمایت همه جانبه از حوزه‌های مرتبط با گردشگری  را در راس کار خود قرار داده و با کمک به ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت رشد این عرصه فعالیت نماید.
وی همچنین با اشاره به برخی از پروژه‌های شهری صورت گرفته در زمان اخیر اظهار داشت: استانداری اصفهان نیز همه تلاش خود را در جهت ایجاد بسترهای مناسب جهت رشد و شکوفایی گردشگری خارجی در اصفهان قرار داده است که برخی از پروژه‌های صورت گرفته در این زمینه اختصاص زمینی با مساحت 6 هزار متر جهت ساخت سالنی ویژه حضور مستقبلین در بخش پروازهای خارجی فرودگاه شهید بهشتی است، همچنین اختصاص 100 میلیارد تومان جهت گسترش فضای این فرودگاه برای ایجاد امکان پرواز 20 دستگاه هواپیما از دیگر اقدامات مرتبط با این فرودگاه است.
وی افزود: همچنین 3 روز قبل قراردادی جهت راه اندازی قطار سریع السیر اصفهان تهران منعقد شد که اعتباری بالغ بر 1.9 میلیارد یورو را نیز به خود اختصاص داد.
زرگرپور با تاکید بر اینکه  امکانات و ظرفیت‌های موجود اصفهان جهت پذیرایی از گردشگران خارجی روبه افزایش است عنوان کرد: اصفهان ویترین ایران اسلامی است و بسیاری از هیئت‌های خارجی سیاسی که به تهران سفر می‌کنند در پایان مشتاق سفر به اصفهان نیز هستند.
وی ادامه داد: به عنوان مثال در دیداری که 4 ماه قبل با وزیر خارجه کشور اسپانیا داشتیم نسبت به برقراری ارتباط گردشگری و فرهنگی میان دو کشور تاکید بسیاری شد و نتیجه آن این بود که 1 ماه قبل وزیر امور خارجه این کشور به همراه وزیر گردشگری کشور اسپانیا به اصفهان سفر کرده و خواستار پیوند و نزدیکی دو کشور در حوزه گردشگری شدند.
وی با تاکید بر اینکه تداخل فعالیت متولیان حوزه گردشگری با کارگروه‌های این حوزه چندان مثمر ثمر نیست تصریح کرد: خوشبختانه بسیاری از مسئولین و متولیان علاقمند به ورود به حوزه گردشگری هستند. اما این مسئله موجب تداخل فعالیت‌ها شده و در عمل نتیجه چندان قابل توجهی ایجاد نشده است. بنابراین بهتر این است که هریک از سازمان‌ها و ارگان‌ها به وظایف خود در این زمینه عمل کنند تا از موازی کاری و انجام امور زائد پیشگیری شود.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.