قدس آنلاین: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ۶میلیون سالمند بالای ۶۵ سال در کشور داریم که ۲۵ درصد این افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

۲۵ درصد سالمندان کشور تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند

به گزارش قدس آنلاین، پرویز فتاح صبح امروز در حاشیه همایش تجلیل از سالمندان مددجوی تحت پوشش کمیته امام خمینی (ره) که در رواق شیخ حرعاملی حرم رضوی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفته گرامیداشت سالمندان باید بسیج عمومی را برای حرمت، اکرام و تکریم و رسیدگی به امور آنها را داشته باشیم تا در آینده شاهد معضلات سختی نباشیم.

وی افزود: جمعیت سالمند در کشور رو به افزایش بوده و الحمدلله امید به زندگی بالا رفته و فقط باید نسبت به نگهداری، رسیدگی به موضوعاتی همچون بهداشت، تغذیه و معیشت سالمندان توجه کنیم و این مهم باید در رفع نیاز اجتماعی در همه دولتها در دستور کار قرار گیرد و شاهد هماهنگی لازم باشیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه سالمندان فرهنگ خودشان را دارند و در موضوعات مختلف نیازمند گسست نسل‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: بالغ بر 6 میلیون سالمند بالای 65 سال در سطح کشور داریم که 25 درصد از این افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و بسیاری از آنها تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و باید به نیازهایشان جواب مثبت داده شود.

فتاح تصریح کرد: تعدادی از سالمندان کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح شهید رجایی حمایت می‌شوند و تعدادی دیگر هم شامل خدمات بهداشت و درمان این مجموعه هستند.

وی تأکید کرد: اکرام سالمندان باید در دستور کار قرار گیرد و هیچگاه فراموش نشود و محل نگهداری سالمندان نباید توسعه یابد و این گروه باید در کنار فرزندانشان زندگی کنند و افزایش خانه‌های سالمندان مطابقتی با فرهنگ ایرانی ندارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه یک میلیون و 138 هزار زن سرپرست خانوار در این کمیته داریم، گفت: نگاه خاصی برای زنان سرپست خانوار داریم زیرا اگر رسیدگی نشوند آسیب جدی به جامعه وارد می‌شود و همه آنها تحت حمایت‌های تأمین اجتماعی بوده و از کارت درمانی امداد برخوردارند، ضمن اینکه مسکن در حد وسع جهیزیه ازدواج فرزندان مددجویان و غیره تا حد توان فراهم می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.