شهردار تهران با بیان اینکه باید موتورسیکلت‌های قدیمی و آلوده‌کننده هوا از سطح شهر جمع‌آوری و موتورهای برقی جایگزین آنها شود، از سرمایه‌گذاران برای همکاری با شهرداری در این خصوص دعوت به عمل آورد.

دعوت از سرمایه‌گذاران برای توسعه حمل و نقل پاک در شهر تهران

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف در مراسم ورود 200 دستگاه اتوبوس دوکابین به ناوگان اتوبوسرانی و راه‌اندازی خطوط شبانه به بیان مختصری از وضعیت 10 سال اخیر حوزه اتوبوسرانی اشاره کرد و اظهار داشت: روزی که در شهرداری توفیق خدمت پیدا کردم اولین مشکلی که با آن مواجه شدم این بود که اتوبوسرانی حدود 18 هزار پرسنل داشت که به خاطر مشکلات فراوان و رفتارهای کارکنان آن در حال اعتصاب و اعتراض بودند. 

وی افزود: آن زمان 1500 معترض در گاراژ متعلق به اتوبوسرانی نشسته بودند، چندین شیشه شکسته شده بود که همه اسناد و مدارک آن وضعیت موجود است. این اتفاقات مربوط به زمانی است که دولت در کمک به اتوبوسرانی 82 درصد پول اتوبوس‌ها را به عنوان یارانه پرداخت می‌کرد و شهرداری تنها 18 درصد بابت هر اتوبوس می‌پرداخت. 

شهردار تهران با بیان اینکه امروز کیفیت ناوگان اتوبوسرانی افزایش پیدا کرده، تصریح کرد: در حوزه مدیریت و اداره اتوبوسرانی استفاده بهینه و درستی از ظرفیت انجام نمی‌شد، هیچ کنترلی برای اتوبوسرانی وجود نداشت اما امروز همه اتوبوس‌ها تحت کنترل هستند. صادق و راحت گفته می‌شود که در ایستگاه اتوبوس مردم از طریق اپلیکیشن یا مانیتورهای نصب شده در ایستگاه می‌توانند از زمان آمدن اتوبوس و هزینه آن مطلع شوند.

قالیباف افزود: این در شرایطی است که در چند سال اخیر یک ریال یارانه برای خرید اتوبوس از دولت دریافت نکرده‌ایم و همه پول آن اتوبوس‌ها را باید شهرداری بپردازد. علاوه بر این  کارها در شرایطی انجام شده که رکود اقتصادی در کشور شرایط سختی را به وجود آورده است. 

وی ادامه داد: به هرحال بخش عمده درآمد شهرداری‌ها از طریق ساخت و ساز است اما ساخت و سازی در شهر انجام نمی‌شود، یعنی هم درآمد به شدت کاهش پیدا کرده و هم هزینه‌های مربوط به اتوبوس و مترو پرداخت نمی‌شود البته اما روحیه جهادی اینکه انسان هرگز خسته و ناامید نشود. 

شهردار تهران با بیان اینکه باید دشمن را ناامید کنیم از اینکه احساس کند می‌تواند چالشی برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند، اظهار داشت: این افتخار ما است که دشمنان جمهوری اسلامی با همه عنادشان وقتی بعد از چندین سال در زمان تحریم وارد ایران می‌شوند ناگزیر‌اند از عظمت جمهوری اسلامی سخن بگویند. بنابراین شعار مرگ بر آمریکا یعنی خوب کار کردن و کار خوب کردن. 

قالیباف با بیان اینکه مجاهدت برای نظام جمهوری اسلامی یعنی ارتقا و عزت‌بخشی در حوزه اقتصاد کشور و از این رو امروز باید برای ارتقای اقتصادی تلاش کنیم، تصریح کرد: البته با تدبیر و برنامه منطبق با ضوابط و مقررات بحث مربوط به آلودگی هوا و آلودگی صوتی که به مردم قول داده‌ایم نسبت به سهم خودمان ولو اینکه شهرداری به تنهایی آن را انجام دهد، کاهش دهیم. اگر بقیه ما را همراهی کنند طول زمان رسیدن به هدف کوتاه‌تر خواهد شد اما با این حال اگر خلوص‌مان را بیشتر کنیم خدا از مسیر لایحتسب زمان را برای ما کوتاه خواهد کرد به شرطی که باورمان شود که خدا ما را می‌بیند.

وی ادامه داد: مصمم هستیم موضوع مربوط به حمل و نقل پاک را در دستور کار شهرداری قرار دهیم و از همین جا برای این کار از همه سرمایه‌گذاران دعوت به عمل آوریم. شهر تهران باید از وجود موتورسیکلت‌های قدیمی و آلوده‌کننده صوتی و هوا پاک شود و همه شهر تهران در آینده نه چندان دور فقط موتورسیکلت‌های برقی را در خود ببیند.

شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری یک تنه پای کار آمده است، گفت: در حال حاضر خودروهای پیکان که در سطح شهر تردد می‌کنند سالانه هزار و دویست کیلو آلودگی به شهر تهران وارد می‌کنند که دقیقا به اندازه وزن خود آنهاست. 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.