در آستانه عید سعید غدیر، حرم مطهر رضوی با ۱۵ هزار شاخه گل بریده و حجم عظیمی از گل بوته های نذوراتی آذین بندی می شود.

حرم مطهر رضوی با ۱۵ هزار شاخه آذین بندی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، سید خلیل منبتی اظهار داشت:  طبق زمانبندی اعلام شده باید گل آرایی حرم مطهر رضوی از روز عید قربان آغاز و تا عید سعید غدیر به اوج خود می رسید که با توجه به وقوع فاجعه منا و کشته شدن صدها تن از هموطنانمان که قلب هر انسان آزاده ای را اندوهگین می کند و با توجه به اعلام 3 روز عزای عمومی توسط مقام معظم رهبری(دامت برکاته) این برنامه از چند روز مانده به عید سعید غدیر آغاز می‌شود.

منبتی تصریح کرد: با توجه به حجم گلی که از تهران و شهرستان ها برای گل آرایی حرم مطهر رضوی ارسال شده است، گل آرایی کلیه صحن‌ها و رواق‌ها، حوض‌ها و ورودی‌های متعددی در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین تاکید کرد: در این ایام اماکن متبرکه رضوی با بیش از 15 هزار شاخه گل گلایل، داوودی و رز در رنگ های مختلف و آفتابگردان و حجم قابل توجهی گل بوته گل آرایی خواهد شد.

منبتی تاکید کرد: کلیه گل آرایی‌ها در این ایام توسط خدام افتخاری انجام می‌شود و به دلیل حجم عظیم گل آرایی 300 نفر از این خدام به صورت آماده باش و فوق العاده مشغول گل آرایی و تزیین صحن و سرای حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) هستند.

 در این ایام کلیه اماکن متبرکه با 33 هزار ریسه نورآرایی می‌شود و برنامه‌های فرهنگی با موضوع غدیر و ولایت، اعم از سخنرانی و مسابقه و ... تا عید سعید غدیر برگزار خواهد شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.