قدس آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی گفت: در سال گذشته خراسان رضوی رتبه نخست کشور را در بحث کاهش کشته‌های حوادث رانندگی داشت و این استان در شش ماهه نخست امسال هم جایگاه خوبی را در میان استان‌های بزرگ کشور داشته است.

جایگاه مناسب خراسان رضوی در میان استان‌های بزرگ کشور در بحث کاهش کشته‌های حوادث رانندگی

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ حمیدرضا گرایلی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری و تعامل تمامی سازمان‌ها و ارگان‌های استانی که نقشی مؤثر در کاهش تصادفات داشتند در شش ماه نخست امسال شاهد کاهش 10 درصدی حوادث به نسبت مدت مشابه سال گذشته بودیم و امیدواریم که این عدد در شش ماهه دوم امسال بالاتر هم باشد.

وی افزود: بسیاری از معضلات در بحث ضعف فرهنگ بوده و رفع آن باید از یک جای مناسبی شروع شود که یکی از آنها همیاران پلیس است و دانش‌آموزان را با رعایت قانون و احترام به حق و حقوق دیگران آشنا می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی با اشاره به کاهش 10 هزار نفری آمار تلفات حوادث شهری، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 27 هزار کشته در معابر شهری داشتیم و امروز این عدد به 17 هزار رسیده و همیاران پلیس به عنوان نماینده پلیس راهنمایی و رانندگی در خودروی خود نقش ویژه‌ای را در بحث فرهنگ‌سازی و کاهش تلفات ایفا می‌کنند.

گرایلی تصریح کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی در بحث فرهنگ آموزش صحیح رانندگی همکاری‌های خوبی را با مجموعه‌های همچون آموزش و پرورش، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، آژانس‌ها و ادارات مرتبط با حوزه حمل و نقل دارد، همچنین در بحث سرویس مدارس هم تمامی مجموعه‌هایی که در این حوزه فعال هستند همکاری خوبی با پلیس راهور دارند و خوشبختانه مشکلی در این رابطه نداریم.

وی تأکید کرد: در سال گذشته خراسان رضوی رتبه نخست کشور را در بحث کاهش کشته‌های حوادث رانندگی داشت و این استان در شش ماهه نخست امسال هم جایگاه خوبی را در میان استان‌های بزرگ کشور داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی در رابطه با افزایش مسیرهای محدوده طرح زوج و فرد گفت: این موضوع هنوز اجرایی نشده و منتظر تصمیم مسئولان مربوطه هستیم، همچنین ساعت اجرای طرح زوج و فرد هم که در شش ماهه نخست سال از ساعت 7 تا 22 بود کاهشی 3 ساعته داشته و در شش ماهه دوم سال این طرح از ساعت 8 تا 20 اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.