مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان گفت: باید علت اصلی ماجرا منا پیگیری شود.

روایت مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان از وضعیت فعلی حجاج در عربستان
به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام علی اکبر فرجام که در سفر حج به سر می‌برد در گفت و گو با (ایسنا) در رابطه با وضعیت حجاج در عربستان عنوان کرد: در حال حاضر حجاجی که هنوز به ایران باز نگشته‌اند؛ مشکل خاصی ندارند.
 
وی ادامه داد: بعد از حادثه منا برخورد و رفتار مامورین سعودی بسیار تغییر کرده است و خوشبختانه بعد از انتقال پیکر عده‌ای از جان باختگان به ایران مشکل خاصی از نظر برخورد وجود ندارد و زائرین به راحتی زیارت می‌کنند.
 
فرجام درباره وضعیت پیگیری‌های مسئولین درباره اتفاقات منا تصریح کرد: مقامات دولتی در حوزه‌های بالاتر در حال پیگیری هستند اما این پیگیری‌ها آسیبی به وضعیت حجاج باقی مانده در مکه وارد نکرده است و حجاج به راحتی به زیارت می‌روند.
 
مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان در تایید این نکته که ازدحام به تنهایی نمی‌تواند سبب شهید شدن حدود 500 نفر شود، خاطر نشان کرد: ظاهر قضیه فاجعه منا ازدحام است اما مسئولین باید سعی کنند تا علت اصلی این حادثه را کشف کنند.
 
فرجام با بیان این مطلب که از نظر بعثه رهبری دیگر مفقودالاثری نداریم، گفت: بعثه رهبری 464 نفر را به عنوان جان باخته حادثه منا اعلام کرد که همین موضوع برای ما نیز آشکار شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.