مراسم بزرگداشت جانباختگان حادثه منا از طرف تولیت آستان قدس رضوی در حرم مطهری رضوی برگزار شد.

بزرگداشت جانباختگان حادثه منا در حرم مطهری رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، مراسم بزرگداشت جانباختگان حادثه منا از طرف تولیت آستان قدس رضوی با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری و مقامات استانی و شهری عصر امروز در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهری رضوی برگزار شد.

تلاوت کلام الله مجید توسط جواد پناهی و حجت‌الاسلام مهدی شجاع، مرثیه سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حاج احمد واعظی و سیدجعفر ماهرخسار و سخنرانی حجت‌الاسلام محمد سیدآبادی بخش‌های  این بزرگداشت بود.

حجت‌الاسلام سیدآبادی اظهار داشت: حادثه اي كه امسال در منا اتفاق افتاد بسيار سنگين، جانسوز و جانفرسا بود و ناشي از سهل انگاري، غفلت، كم كاري، بي مسئوليتي و بي كفايتي سردمداران سعودي است.

وي گفت: همانگونه كه رهبر معظم انقلاب فرمودند بايستي همه ابعاد اين حادثه به صورت كامل مورد بررسي و كنكاش قرار گيرد، هرچند اين اقدامات از عمق و دردي كه در دل و جان ملت ايران اسلامي و بازماندگان اين حادثه وجود دارد، نمي‌كاهد.

سیدآبادی با اشاره به آياتي از سوره مباركه توبه تصريح كرد: خداوند متعال در اين سوره به وضوح و صراحت مي فرمايد كه كليدداري و توليت حرمين شريفين براي شما افتخار و فضيلت نيست و با جهاد و هجرت در راه خدا و قيام در برابر مستكبران و مشركان اصلا قابل مقايسه نيست.

اين استاد حوزه علميه ادامه داد: از نگاه دين مبين اسلام ايستادگي در برابر استكبار و مبارزه با شرك و كفر، ارزش است كه در حكام و عمال سعودي نه تنها هيچ يك از اين فضايل نيست بلكه آنها با زورگويان و  مستكبران دنيا شريك هستند و براي منافع آنها تلاش مي كنند.

شایان ذکر است که در ساعت ۱۰:۳۰ روز پنجشنبه دوم مهر ماه امسال بر اثر بسته شدن درب‌های رمی جمرات حادثه تلخی به وقوع پیوست که متأُسفانه بر اثر آن هزاران زائر خانه خدا جان خود را از دست دادند که ۴۶۵ نفر از این افراد حجاج ایرانی بودند و خراسان رضوی هم با ۹۲ فوتی بالاترین آمار جانباختگان ایرانی حادثه منا را به خود اختصاص داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.