امام جمعه مشهد گفت: حادثه منا اوج بی‌کفابتی مدیریت حج و پلیس عربستان را نشان داد.

علم‌الهدی: ۴۰ سال بی‌کفایتی در مدیریت حج از سوی آل‌سعود مشاهده می‌شود

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی  ظهر امروز در دیدار با فرماندهان عالی رتبه نیروهای نظامی،‌ انتظامی و مرزبانی خراسان رضوی با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و عرض تسلیت در رابطه با فاجعه منا  اظهار داشت: در ارتباط با حادثه منا نظریه‌های مختلفی وجود دارد که  یکی از‌ این نظریه‌ها جریان ارادی و عمدی از سوی دشمنان اسلام است تا افراد به سفر معنوی حج نروند.

 امام جمعه مشهد با بیان اینکه نزدیک به  40 سال  است که بی‌کفایتی در مدیریت حج  از سوی عربستان مشاهده می‌شود، عنوان‌کرد: متاسفانه شاهد هستیم که هر دو، سه سال شاهد چنین حوادثی در ایام حج هستیم که فجیع‌ترین این حوادث حادثه امسال منا بود که این مسئله ناشی از سوء مدیریت این کشور را نشان می‌دهد.

وی با طرح این سئوال که آیا عربستان با در اختیار داشتن امکانات و تجهیزات متعدد ظرفیت پذیرش 5 میلیون زائر را در سرزمین مشعر و منا ندارد، گفت: که شاهد هستیم این رژیم از نظر تدارک نیروی انسانی بسیاری از برنامه‌های امنیتی را به پیمانکاران دنیا می‌دهد.

علم الهدی افزود: باید پرسید که حکومت عربستان با داشتن نیروی انسانی بسیار و تجهیزات مناسب چرا این حادثه پیش آمد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: متاسفانه افرادی که در رژیم عربستان فعال هستند افرادی سودجو و تنها به فکر پول هستند.

علم الهدی با اشاره به فعالیت‌های نیروی انتظامی افزود: نیروی نظامی جمهوری اسلامی بی‌نظیر و در موازنه قدرت کشور ما قوی‌ترین کشورها است و پلیس کشور، پلیسی مؤمن و ایثارگر است.

امام جمعه مشهد  افزود: پلیس جمهوری اسلامی ایران در فتنه 88 و 78 بسیار قدرتمند و به عنوان مدعی انقلاب در صحنه حاضر شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.