رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اعلام تاسیس مرکز مدیریت بحران کشور با هدف متمرکز بودن مباحث بحران در کشور از تعیین دو گزینه محل برای ساخت این مرکز خبر داد.

ایجاد مرکز مدیریت بحران کشور در نزدیکی فرودگاه امام

به گزارش قدس آنلاین،اسماعیل نجار در گفت‌وگو باایسنا، گفت: مرکز مدیریت بحران کشور با هدف متمرکز بودن مباحث بحران در کشور تاسیس می‌شود و بر آن دو محل یکی در شهر آفتاب و دیگری انتهای فرودگاه امام خمینی(ره) در نظر گرفته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با کمک دستگاه های ذیربط این مرکز هر چه زودتر ایجاد شود تا مباحث مربوط به مدیریت بحران منسجم تر قابل رصد و پیگیری باشد.

نجار تاکید کرد: با توجه به اینکه مدیریت بحران نیاز به ارتباطات هوایی دارد، سعی شد در نزدیکی فرودگاه امام خمینی (ره) زمین و مکان مناسب انتخاب شود.

وی با اشاره به حضور مارگوت والستروم نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد، گفت: جلسات مختلفی در زمینه کارهای انجام شده برای کاهش خطرپذیری سوانح و بلایای طبیعی با حضور نماینده سازمان ملل برگزار و طی این جلسات به موضوع بازسازی بافت های فرسوده، نوسازی واحدهای روستایی اشاره شد.

وی با اشاره به امضای بیانیه همکاری مشترک میان نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد و سازمان مدیریت بحران کشور، گفت: این بیانیه با هدف همکاری‌های مشترک در جهت کاهش خطرپذیری سوانح و بلایای طبیعی به امضا رسیده است.

نجار افزود: مقرر شده سالانه 200 واحد مسکونی روستایی نوسازی شود که تا کنون یک میلیون و 900 واحد روستایی در کشور ساخته شده است. همچنین در جریان حضور نماینده دبیر کل سازمان ملل، قانون سازمان مدیریت بحران نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی به پایه‌گذاری یک‌هزار پایگاه امداد و نجات در کشور اشاره کرد و گفت: بسیاری از این پایگاه ها به بهره برداری رسیده اند و برخی از آن‌ها ساختمان‌هایش تکمیل شده است.

نجار همچنین به رونمایی از سند چارچوب اقدامات انجام شده در حوزه کاهش خطرپذیری سوانح طبیعی در دیدار با نماینده دبیر کل سازمان ملل اشاره کرد و گفت: در جریان این دیدار از سایت مرکز تاب آوری سوانح تهران نیز رونمایی می‌شود. قطعا حضور نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در جهت ارتباط و هماهنگی با سایر کشورها گام موثری خواهد بود چرا که برخی از موضوعات مانند ریزگردها که منشاء خارجی دارند از سوی کشورهایی مانند عراق ، بحرین،‌قطر و ... به سمت ایران حرکت می‌کنند . در همین راستا برای حل چنین معضلاتی نیازمند همکاری و تعامل مشترک با این کشورها هستیم و در همین راستا حضور نماینده سازمان ملل می تواند آغاز گام موثر برای این همکاری ها و تعاملات باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.