قدس آنلاین- تبریز:شهردار تبریز در حاشیه افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات آسیایی ورزش زورخانه ای و پهلوانی، با سفرا، روسای فدراسیون‌ها و میهمانان خارجی شرکت کننده در این رقابت‌ها دیدار و گفتگو کرد.

ریشه‌های اخلاقی و معرفتی ورزش زورخانه‌ای باید تبیین شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفی در دیدار با سفرای کشورهای افغانستان، پاکستان، فیلیپین، عراق و ازبکستان و همچنین جمعی از مدیران ورزشی کشورهای آذربایجان، مالزی، ورزش را از جمله بسترهای مستعد و تاثیرگذار در توسعه دیپلماسی شهری خواند.

 

وی تاکید کرد: مسابقات آسیایی ورزش زورخانه ای و پهلوانی در کنار نقشی که در نشر رفتار پهلوانی و منش جوانمردی دارد، از حیث تعامل سازنده شهروندان میزبان و مهیمانان شرکت‌کننده نیز ارزشمند است.

وی با معرفی شهر تبریز و پیشینه فرهنگی این شهر اظهار داشت: شهرداری تبریز در راستای حمایت از این ورزش که ریشه در اخلاق و معرفت دارد، در برگزاری هر چه باشکوه این رقابت‌ها، مشارکت داشته است.

پنجمین دوره مسابقات آسیایی ورزشهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی و همایش بین المللی ورزشهای زورخانه ای با مشارکت و میزبانی شهرداری تبریز و همچنین مشارکت اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای در تبریز برگزار می شود .

این رقابت‌ها  با حضور 137 ورزشکار زورخانه ای و کشتی پهلوانی از 19 کشور ایران، اندونزی، مالزی، مغولستان، کره جنوبی، سریلانکا، تاجیکستان، تایلند، فیلیپین، قطر، نپال، پاکستان، افغانستان، عراق، هند، امارات، چین تایپه، کامبوج و بنگلادش به مدت سه روز در تبریز پیگیری می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.