وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه ۲۱ نفر از حجاج مشکل تنفسی داشته و بستری شده اند گفت: نتیجه آزمایش کرونای همه مصدومین منفی بوده است و اکثر قریب به اتفاق آنها فردا مرخص می شوند.

اکثر مصدومان فاجعه منا فردا از بیمارستان مرخص می شوند

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا از اعلام روز چهارشنبه وزارت بهداشت، سید حسن هاشمی در بازدید از مصدومان فاجعه منا در بیمارستان شهدای یافت آباد گفت: اکثر مصدومان این فاجعه در شرایط مطلوب به سر می برند و تا فردا مرخص می شوند.
وی افزود: از میان مصدومان ایرانی فاجعه منا فقط یک نفر در مکه مانده است که امشب به تهران اعزام می شود و کسانی هم که در حال حاضر در بیمارستان شهدای یافت آباد بستری هستند رو به بهبود هستند.
وی گفت: فقط تعداد کمی از آنها به خدمات بیشتر نیاز دارند که متخصصان بیمارستان در حال خدمات رسانی به آنها هستند و مصدومان سایر شهرها نیز به زودی به شهر خود منتقل می شوند.
وزیر بهداشت گفت: 21 نفر از زائران ایرانی مشکل تنفسی داشتند و مشکوک به کرونا ویروس بودند که با توجه به آزمایش انجام شده خوشبختانه هیچکدام از آنها به این ویروس آلوده نبودند و تست همه آنها منفی بوده است و مقدمات ترخیص آنها فراهم شده است.
هاشمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در کشور از بابت کرونا ویروس وجود ندارد و تمهیدات لازم برای بازگشت سایر حجاج به کشور نیز در مبادی ورودی کشور اتخاذ شده است.
وی افزود: همه بیمارانی که از مکه به تهران منتقل شده اند در این بیمارستان بستری شده اند که امکانات خوبی برای رسیدگی و اقدامات لازم در آن فراهم شده است.
فاجعه منا دوم مهر ماه همزمان با روز عید قربان حین رمی جمرات زائران، بر اثر سوءمدیریت مسئولان سعودی رخ داد.
در اثر این فاجعه 464 زائر ایرانی کشته شدند.
بیش از چهار هزار زائر از کشورهای مختلف نیز در فاجعه منا جان خود را از دست دادند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.