قدس ‌آنلاین- تبریز: شهردار كلانشهر تبريز در آيين اختتاميه ششمين جشنواره ملي عكس فيروزه، اضافه شدن عنوان پايتخت عكاسي جهان اسلام به تبريز را شايسته شهر فرهنگ ساز تبريز دانست.

تبريز، پايتخت مصاديق فرهنگي جهان اسلام

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفي ضمن بيان اين مطلب گفت: اين مايه افتخار تبريز است كه هم اكنون به عنوان نماینده اطلس شهرهاي جهان اسلام ، پايتخت قالي جهان و پايتخت نگارگري جهان اسلام معرفي شده است و اضافه شدن پايتخت عكاسي جهان اسلام به اين شهر، شايسته تلاشهاي مستمر فعالان فرهنگي و هنرمندان عكاس شهر است.

شهردار كلانشهر تبريز حضور هنرمنداني از شهرهاي دور و نزديك كشور را مايه مباهات شهر تبريز دانست و افزود: از قديم و در متون مختلف بر مهمان دوستي مردم تبريز تاكيد شده و بسيار شنيده ايم كه «شهر تبريز است و جان قربان جانان مي كند/سرمه چشم از غبار كفش مهمان مي كند» و اين مساله نشان دهنده روي گشاده مردم تبريز براي پذيرايي از مهمانان به خصوص هنرمندان است.
به گفته وي، مجموعه شهرداري تبريز و همچنين سازمان فرهنگي هنري شهرداري تبريز به عنوان بازوي اجرايي اقدامات فرهنگي هنري در شهر بر استمرار و گسترش جشنواره عكس فيروزه تاكيد دارند و به اميد خداوند متعال و با ياري هنرمندان و دلسوزان، شاهد روند رو به رشد اين جشنواره در سالهاي آتي هم خواهيم بود.
نجفي توجه به جلوه هاي مختلف شهر تبريز و ثبت زيبايي هاي اين شهر به عنوان يكي از نقاط مهم منطقه در تحولات مختلف از سالهاي دور را اقدامي شايسته دانست كه توسط هنرمندان عزيز شركت كننده در اين دوره از جشنواره اجرايي شده است.
وي افزود: با انتشار كتابهاي مختلف حول محور اين جشنواره به خصوص كتاب عكسهاي برگزيده، امكان معرفي اين تصاوير و همچنين جلوه هاي متنوع شهر تبريز به ديگر هموطنان فراهم مي شود و اين مساله گام مهمي در ايجاد آشنايي با اين شهر زيبا و ارزشمند دارد.
گفتني است ششمين جشنواره ملي عكس فيروزه روز جمعه 17 مهرماه با معرفي برگزيدگان اسكار عكاسي ايران به كار خود پايان داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.